سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده عربستان و امارات از هواپیماهای بدون سرنشین چینی در حمله به یمن


به گزارش پایگاه خبری المام نت، این پایگاه این اطلاعات را در ماه جاری در جلسه شورای آتلانتیک در آمریکا کشف شد.
جیمز جونز ژنرال آمریکایی بازنشسته که مشاور امنیتی پیشین دولت آمریکاست و اکنون در شورای آتلانتیک کار می کند گفت: هواپیماهای بدون خلبانی که امارات در یمن استفاده می کند چینی است زیرا ابوظبی در کسب موافقت آمریکا برای دستیابی به هواپیماهای بدون خلبان واشنگتن شکست خورد.
«نواف عبید» مشاور پیشین سفیر عربستان در لندن و واشنگتن گفت: این مساله حقیقت دارد و عربستان به هواپیماهای بدون خلبان چینی پس از اینکه نتوانست نوع آمریکایی آن را به دست آورد ،دست یافت.
جونز گفت: مشکلی بزرگ در خصوص روش و سرعت کمک های نظامی آمریکا به هم پیمانانش وجود دارد.
باری بافیل مدیر مرکز اسکو کرافت وابسته به شورای آتلانتیک با تایید گفته های جونز گفت: همه شریکان حاشیه خلیج فارس آمریکا اسلحه آمریکایی می خواهند اما دستیابی به سلاح آمریکایی بسیار سخت است مثل وقتی که انسان دنبال جواهرات اصلی می گردد و بدلی نصیبش می شود این تشبیهی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای خرید هواپیماهای بدون خلبان چینی به جای آمریکایی دارند.
این پایگاه به امضای قرارداد عربستان با شرکت سیکور اسکای لوکهید مارتین آمریکایی برای خرید 10 بالگرد نوع سی هوک به ارزش 145.1 میلیون دلار اشاره کرد و گفت: قرار است قرارداد دیگری در خصوص سامانه هایی که با بالگرد ها مرتبط است منعقد شود.
دولت آمریکا با قرارداد بزرگ شامل فروش لوزام یدکی و موشک به ارزش 1.9 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد.
عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید، زخمی و آواره شدند.
خاورم×× 1453**1010

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تحولات یمن و عربستان / محورهای احتمالی حمله عربستان