گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



پیشرفت 35 درصدی پروژه 4 خطه قطار حومه ای تهران-کرج


مدیر پروژه خطوط ریلی قطار حومه ای با بیان اینکه در حال حاضر پروژه 4 خطه کردن راه آهن تهران-کرج از پیشرفت 35 درصدی برخوردار است، گفت: با افزودن خط سوم و چهارم در محور تهران-کرج ظرفیت مسیر 1/8 برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ مجتبی قمری نژاد درباره میزان پیشرفت پروژه چهار خطه کردن قطار تهران-کرج گفت: در حال حاضر در این مسیر حومه ای دو خط به طول 40 کیلومتر موجود است و پروژه ارتقای خطوط تا 4 خط نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تراک بندی ظرفیت همین دو خط موجود را تا دو برابر افزایش می دهد، ادامه داد: بر همین اساس با افزودن خط سوم و چهارم در محور تهران-کرج ظرفیت مسیر 1/8 برابر افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن با یادآوری اینکه چنانچه نقدینگی پروژه تهران-کرج به موقع تزریق شود این پروژه در زمان بندی 18 ماهه خود به بهره برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه نیمه اول سال آینده باید به بهره برداری برسد که در صورت تزریق منابع این برنامه زمان بندی محقق می شود.

قمری نژاد گفت: مبلغ قرارداد برای این پروژه حدود 118 میلیارد تومان، مطالبات پیمانکاران در این پروژه 17/4 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تأمین ناوگان و علائم (برای بهره برداری اولیه) 290 میلیارد تومان است.

مدیر پروژه خطوط ریلی قطار حومه  ای یادآور شد: برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران حومه ای تهران-کرج توسعه ایستگاه ها در این مسیر پیش بینی می شود و مطالعات ایستگاه های میانی و انشعاب های میانی برای این مسیر در حال انجام است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن روز سه شنبه 17 آذرماه از پروژه 4 خطه کردن خطوط ریلی مسیر تهران-کرج بازدید کردند و در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

در حال حاضر مسیر ریلی تهران-کرج دو خطه بوده و روزانه 6 رام قطار ریل باس در این مسیر حومه ای تهران-شهرقدس-کرج-هشتگرد-قزوین و بلعکس تردد می کنند که با اجرای پروژه های تراک بندی و ارتقای خطوط، ظرفیت جابه جایی مسافر افزایش می یابد که این مسئله می تواند از میزان حجم ترافیک جاده ای در مسیر تهران-کرج بکاهد.


ویدیو مرتبط :
پیشرفت فیزیكی 99 درصدی در گیوی