ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آرزو می‌کنم خادم‌الشریعه از بازی کردن لذت ببرد و درگیر قهرمانی نشود/ احتمال می‌دهیم منشأ شطرنج ایران باشد، نه هند


«اوگنی میروشنیچنکو» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد سارا سادات خادم‌الشریعه در چهار دیدار برگزار شده در مرحله دوم مسابقات گرندپری بانوان جهان اظهار داشت: شکی نیست که خادم‌الشریعه استعداد زیادی دارد. من فقط 10 روز با او تمرین کردم اما چیزهایی در او می‌بینم که به آنها افتخار می‌کنم. خادم‌الشریعه در مرحله نخست که در موناکو برگزار شد، عملکرد خوبی داشت و امیدوارم در مرحله دوم که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، بهتر بازی کند.

وی درباره تغییر عملکرد خادم‌الشریعه در مدت زمان کوتاه گفت: در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توان تغییر زیادی ایجاد کرد. شاید اگر رشته‌ای مثل کاراته بود، می‌شد با استفاده از راه‌های میان‌بر به نتیجه رسید اما شطرنج نیاز به زمان دارد و حداقل 6 تا 12 ماه کار و تمرین نیاز است.

این مربی 36 ساله شطرنج در خصوص میزبانی ایران و نقش آن در پیشرفت شطرنج‌بازان کشورمان عنوان کرد: به دلیل آنکه این رویداد از قوی‌ترین مسابقات است، می‌تواند تاثیر زیادی به‌ویژه بر روی نوجوانان و جوانان داشته باشد. بدون شک زمانی که شطرنج‌بازان نوجوان و جوان می‌بینند که خادم‌الشریعه در چنین سطحی و با بزرگان دنیای شطرنج رقابت می‌کند، این مسئله به آنها انگیزه می‌دهد.

میروشنیچنکو خاطرنشان کرد: مگنوس کارلسن، بهترین شطرنج‌باز مرد کنونی جهان از دانمارک ظهور کرده که به عنوان یک کشور شطرنجی مطرح نیست و در واقع به یکباره شکوفا شده است. بنابراین در ایران نیز می‌تواند این وضعیت ایجاد شود، به‌ویژه آنکه ما در اوکراین احتمال می‌دهیم منشأ شطرنج از ایران باشد، نه هند. با توجه به پیشینه تاریخی شطرنج در ایران، آینده خوبی را برای این رشته در ایران می‌بینم.

وی در پایان گفت: بهترین آرزویی که می‌توانم برای خادم‌الشریعه داشته باشم، این است که او از بازی کردن لذت ببرد، نه اینکه درگیر قهرمانی و کسب مدال شود، چون همین لذت از شطرنج باعث کسب نتایج خوب می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫گفتگو با سارا خادم الشریعه - استاد بزرگ شطرنج‬‎