سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قالیباف: «9 دی» از بروز یک انحراف بزرگ جلوگیری کرد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در همایش بسیجیان که به مناسبت نهم دی در موسسه فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد، اظهار داشت: باید در ابعاد مختلف به موضوع 9 دی توجه عمیقی کنیم زیرا وقتی به گذشته خوب توجه می‌کنیم راه آینده را بهتر تشخیص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هویت مردم ما یک هویت دینی بوده و بیش از 1400 سال است که این هویت در کشورمان شکل گرفته است، ادامه داد: همه ارزش‌ها، فرصت‌ها منبع قدرت، سرمایه‌های اجتماعی و انسجام ملت در گرو همین فرهنگ و هویت است.

شهردار تهران  تصریح کرد: مهمترین کاری که نظام اسلامی انجام داد این بود که هویت دینی و ملی را به قدرت رساند و برای آن خون داد که امروز شاهد عظمت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم.باید توجه داشت که نمی‌توان بین جمهوری اسلامی و نظام اسلامی فاصله انداخت، این دو تبلور عینی هویت ملی و دینی ماست.

وی با طرح این پرسش که چرا 9 دی و وقایع سال 88 برای ما مهم است، گفت: گاهی از این باب غصه می‌خورم که چرا به موضوع 9 دی با یک نگاه تقلیل گرایانه می‌نگریم و آن را در سطح انتخابات و چند فرد خلاصه می‌کنیم، درحالیکه چنین نگاهی اشتباه است. ما 9 دی را از این باب مهم می‌دانیم و نباید آن را فراموش کنیم چرا که از یک اتفاق بزرگ، از یک انحراف بزرگ و از یک فتنه جلوگیری کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه 9 دی تلاش کرد از نگاه‌های ساختارشکنانه‌ای که می‌خواست هویت را از نظام و جمهوری اسلامی بگیرد، جلوگیری کند، تصریح کرد: در وقایع سال 88 وحدت جامعه مورد هدف قرار گرفته شد و بحث انتخابات و تقلب مطرح نبود، موضوع بحث تقابل جناح‌های سیاسی نبود بلکه در این جریان بحث انقلاب و ضد انقلاب مطرح بود.

وی با بیان اینکه 9 دی روزی مانند هفته دفاع مقدس است، گفت: این روز در تداوم انقلاب نقش کلیدی داشت چرا که از یک انحراف بزرگ جلوگیری کرد، 9 دی نماد بازسازی اعتماد عمومی به جامعه و نظام شد و اگر در جامعه انشقاق بوجود می‌آمد شرایط بسیار سخت و خطرناک می‌شد.

شهردار تهران ادامه داد: در یکی از نماز جمعه‌های دو سال پیش به این موضوع اشاره کردم که یکی از شعارهای غلطی که در کنار شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه» مطرح می‌شد سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود.

وی افزود: نه غزه نه لبنان یعنی نفی ارزش‌ها و فرهنگ قرآنی، این درحالی است که اگر حتی به یک غیرمسلمان ظلم شود موظفیم به آن کمک کنیم. اگر ملت براساس وظیفه دینی خود کمک به یک انسان را دنبال نکنند نفی نظام اسلامی و فرهنگ دینی است یا خیر. آنها فکر می‌کنند با نفی دین و اسلامیت روشنفکر هستند در حالیکه جزو کوته‌فکرترین افراد جامعه به شمار می‌آیند.

قالیباف خاطرنشان کرد: بخش دوم شعار نیز غلط است. آیا حضور ایران در غزه و لبنان تضمین امنیت ملی ما محسوب نمی‌شود؟ معلوم است افرادی که چنین شعاری سر دادند فهم درستی از مسائل منطقه و جهان ندارند.

وی با بیان اینکه ما مخالف گفت‌وگو و مذاکره نیستیم اما باید حواسمان باشد آنها در کلام یک چیز می‌گویند و در عمل کار دیگری انجام می‌دهند، تصریح کرد: شعار مذکور در حوزه سیاسی و ارزشی غلط بود. 9 دی به ما نشان داد که این شعار غلط در تقابل با انقلاب بود و فردی که آن را بیان می‌کند مانند کسی است که در یک کشتی نشسته و در حال سوراخ کردن آن است.

شهردار تهران تصریح کرد: 9 دی باید این درس را به ما بدهد که وحدت داشته باشیم ولی وحدت خارج از محور ولایت نیز خود، نوعی تفرقه است. بعد از شش سال همه چیز روشن شده و نیازی به تحلیل ندارد. آنها که اشتباهی کرده‌اند بیایند عذرخواهی کنند و بدانند ملت ما با محبت و عاطفه است ما نمی‌خواهیم کسی را از کشتی انقلاب پیاده کنیم مگر اینکه خود بخواهد به لجاجتش ادامه بدهد.

وی با بیان اینکه انسان از اینکه عده‌ای بر لجاجت خود پافشاری می‌کنند، متحیر می‌شود، گفت: عده‌ای می‌خواهند این مسئله را به یک رقابت حزبی تبدیل کنند اما 9 دی روز تاریخ‌ساز تداوم انقلاب در مسیر رهبری است.

قالیباف با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو بسیار حساس است و ما به سهم خودمان باید تلاش کنیم که این انتخابات مایه افتخار و بزرگی نظام باشد، گفت: در سال 88 به نظام ظلم شد اما همه ما باید تلاش کنیم زمینه را برای مشارکت مطلوب در انتخابات فراهم کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنرانی روحانی در تجمع بزرگ عاشورایی 9 دی در گرگان