سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظارت بدون ارائه آموزش و حمایت‌های مدیریتی منجر به بی عدالتی خواهد شد


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در افتتاحبه همایش و دوره آموزشی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان سازمان زندان‌ها اظهار داشت: پدیده کم کاری و پایین بودن بهره‌وری در سیستم‌های اداری مسأله‌ای است که باید به طور جامع ریشه یابی شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین علل در بروز پدیده کم کاری موضوع ارزش و رابطه ارزشی فرد با شغل است به این صورت که اگر فرد در شغل خود احساس ارزش و دستیابی به ارزش‌های مورد نظر را داشته باشد می‌تواند موجب تولید انگیزه و ارتقاء بهره‌وری شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه ارزش‌ها در نظام اداری به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شوند گفت: سیستم‌های اداری ما سیستم‌های متورم شده‌اند و نتوانسته‌اند تناسب لازم را بین در آمدها و نیازهای مادی کارکنان خود را تأمین کنند و این عدم تناسب فرد را به سمت شغل‌های دوم و شغل‌های کاذب می‌کشاند که همین موضوع اولین نکته در کاهش ارزش مادی شغل در نزد فرد است.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: نکته دیگری که باعث کاهش انگیزه و پایین آمدن ارزش شغل نزد فرد می‌شود کسب ارزش|‌های معنوی از شغل است که اگر فرد به این ارزش دست نیابد دچار خلاء های مختلف می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با اشاره به شغل زندانبانی گفت: علیرغم رضایت شغلی فرد در داخل مجموعه زندان‌ها که ناشی از کمک به افراد آسیب دیده و دستگیری از همنوعان است، متأسفانه در بیرون زندان این نگاه وجود ندارد و می‌بینیم این تفاوت نگاه در داخل و بیرون زندان ایجاد بحران ارزش معنوی برای فرد دارد.

وی گفت: امروز بی انگیزگی شغلی مهم‌ترین معضل در سیستم‌های اداری است که موجب کم کاری و به تبع آن مشکلات دیگر شده است.

جهانگیر ادامه داد: واحدهایی مانند حفاظت، بازرسی و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در کنار واحدهای فرهنگی مانند انجمن‌های اسلامی و بسیج در راستای مقابله با کم کاری در ادارات تشکیل شده‌اند ولی مادامی که نظارت به یک فرهنگ درونی تبدیل نشوند قطعا نظارت‌های بیرونی کارآمد نخواهند بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه یکی از موارد عدم تناسب بین سیاست‌های شغلی را موضوع آموزش عالی عنوان کرد و گفت: امروز به علت عدم تناسب در ارائه آموزش و نیازهای شغلی جامعه متاسفانه می‌بینیم که دانشجویان که با هزینه بسیار به تحصیل می‌پردازند در نهایت با معضل بیکاری روبرو هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها نقش حمایتی مدیران را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر مدیریت حمایت‌های لازم را از کارکنان نداشته باشد با پدیده ترس و یا عدم انجام مطلوب فعالیت‌ها توسط کارکنان مواجه خواهیم بود.

وی گفت : هیأت‌های رسیدگی به تخلفات باید توجه داشته باشند که در رسیدگی به پرونده‌ها نگاه فرد محور نداشته باشند و باید منافع سازمان و حقوق بیت المال را در نظر بگیرند چرا که نقش هیأت‌ها ارزشی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/F17G80


ویدیو مرتبط :
آموزش راه اندازی برنامه ی مدیریتی Game net