سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجلس با تمام توان از تقویت بنیه دفاعی کشور حمایت خواهد کرد


به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حامد قادرمرزی در نشست علنی امروز (یک شنبه 15 فروردین) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: سال جدید که آغاز آن با میلاد مبارک حضرت فاطمه (س) مزین شده بود از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا نامگذاری سال 95 نشان می دهد که رهبر انقلاب از همه مسئولان انتظار دارند که در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و ارتقای شاخص های رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی مردم از جمله در بحث ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، رونق تولید، خروج از رکود، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم اقدام عملیاتی جدی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در عرصه سیاست خارجی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر تلاش های ارزشمند برای تولید و آزمایش موشک های مدرن و جدید و تقویت بنیه دفاعی کشور تقدیر و تشکر می کنم.

وی گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی با تمام توان از تقویت بنیه دفاعی  کشور حمایت خواهد کرد.

قادرمرزی با بیان اینکه دیپلماسی دفاعی درست و هوشمندانه در عرصه بین‌المللی از عوامل تولید امنیت ملی است، گفت: تولید موشک‌های جدید از مصادیق دیپلماسی دفاعی و تقویت امنیت کشور است.

وی افزود: باید از اقدامات خوب وزارت خارجه نیز تشکر کنم که با اتخاذ سیاست‌های درست و اقدام مناسب درخصوص تنش‌زدایی و استحکام حلقه‌های دفاعی کشور در منطقه بحران‌زده خاورمیانه موفق عمل کرده است. ما معتقدیم خاورمیانه heartland دنیاست که اگر توسط تروریسم ناامن شود کل دنیا ناامن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای غربی، عربی و حتی ترکیه با این تصور که با تولید و تقویت تروریسم در یک نقطه از جهان می‌توانند به آمال و اهداف خود برسند اقدام به تولید و تقویت تروریسم کرده‌اند اما باید بدانند که منافع و مصالح گروهک‌های تروریستی بسته به زمان، مکان و اوضاع جهانی تغییر می‌کند و از لحاظ مکانی در شرایط پویای امروز، تروریسم ایستا نخواهد ماند.

قادرمرزی با بیان اینکه منافع جهانی و منطقه‌ای در مبحث تروریسم همانند زیان‌های آن مشترک است، گفت: مبارزه با تروریسم اقدام مشترک جهانی را می طلبد.

وی ادامه داد: لازم است در این خصوص به حاکمان ترکیه تذکر داده شود که دست از سیاست‌های غلط خود در عرضه بین المللی بردارند و بدانند با حمایت از تروریسم فقط برای خود تولید هزینه می‌کنند.

قادرمرزی ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشورهای ارمنستان و آذربایجان مناقشات فی‌مابین خود را با دیپلماسی حل و فصل کنند و گوش به نصایح و وصایای شیطنت‌بار ترکیه ندهند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم، همچنین با اشاره به روند رد صلاحیت خود در مجلس دهم نیز گفت: بنده به عنوان یک روحانی‌ زاده، حافظ چند جزء از قرآن و نفر اول حفظ قرآن در استان کردستان در انتخابات مجلس نهم بدون هیچ شبهه‌ای در تمام مراحل تایید صلاحیت شدم اما قبل از ورود به مجلس عده‌ای از مخالفان من چهار فایل صوتی تقلید صدای بنده را تهیه کردند و دو هفته مانع تایید اعتبارنامه من شدند تا اینکه وزارت اطلاعات و شورای نگهبان نامه مکتوب دادند که فایل‌ها جعلی است. اینجانب خودم فرد جاعل را که یک معتاد بود پیدا و از وی شکایت کردم و او به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

قادرمرزی در پایان خواستار اصلاح قانون انتخابات مجلس در مجلس دهم شد و گفت: من به اتهام عدم اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدم. به من فرصت دفاع از خود را ندادند اما لازم است گلایه مردم کردستان را از تریبون مجلس شورای اسلامی بیان کنم. چرا از پنج نفر از اعضای هیات نظارت کردستان، چهار نفر کرمانشاهی هستند که غیر بومی بوده و شناختی از مردم ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در محضر خدای متعال ملت شریف ایران و قرآن قسم می‌خورم که به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و التزام عملی داشته و دارم و اگر ده‌ها بار هم رد صلاحیت شوم به عنوان جوان مولود انقلاب می‌گویم که جانم و اندک آبرویم فدای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توان دفاعی ایران