سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخوندی خبر داد: راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری ایران-عمان از چابهار


آخوندی خبر داد: راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری ایران-عمان از چابهارتسنیم/ وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی فاز اول طرح توسعه بندر چابهار خبر داد و با بیان این‌که ظرفیت گردشگری و مسافرت دریایی این بندر باید فعال شود، گفت: خط کشتیرانی مسافری ایران-عمان از بندر چابهار راه‌اندازی می‌شود.

عباس آخوندی اظهار کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار سالانه حدود 2.5 میلیون تن است که بعد از تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه ظرفیت عملیاتی این بندر به 8.5 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: عملیات اجرای فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارگاه آن فعال است و حتی در نوروز عوامل اجرایی دو شیفت کار میکنند. امیدوارم در سال 95 کل عملیات اجرای فاز نخست طرح توسعه این بندر تکمیل و آماده تجهیز شود.

وی با بیان این‌که بحث دیگر توسعه حمل ونقل مسافر دریایی در بندر چابهار است،‌گفت: خوشبختانه یک خط کشتیرانی عمانی در سال 94 دوبار به چابهار آمد و دنبال آن هستیم که این خط مسافری دریایی بین چابهار- عمان فعال شود.

وی بیان کرد: خلیج چابهار از زیباترین خلیج های دریای عمان است و فکر می‌کنم از نظر زیبایی در منطقه مکران کم نظیر باشد. بنابراین قدرت جاذبه گردشگری زیادی دارد اما متاسفانه چندان شناخته شده نیست که در این سفر بحث مسافرتی دریایی بندر چابهار مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: پروژه مهم دیگر خط آهن چابهار- زاهدان است که خوشبختانه در سال 94 فعال شد.‌

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
راه اندازی نخستین خط مستقیم کشتی رانی ایران و عمان