سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نکاتی مهم برای خرید موکت مناسب


بیست ستون/ موکت یکی از کفپوش های منزل به حساب می آید که برای فضاهایی چون اتاق کودک، اتاق نشیمن و .. به کار می رود. البته موکت از نظر طرح، رنگ و نوع تنوع بالایی دارد و می توان هر موکتی متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل تان پیدا کنید. با این وجود نکاتی وجود دارد که باید در هنگام خرید از آنها مطلع باشیم تا خریدی با کیفیت و هوشمندانه داشته باشیم.

استفاده از موکت سابقه طولانی دارد و از جمله بهترین انتخاب های هر خانواده ای می باشد. موکت را می توانید با هر سبک مبلمان و دکوراسیونی هماهنگ کنید. با استفاده از موکت رنگ و نقش را به اتاق تان هدیه می دهید. البته موکت به جز پوشاندن کف اتاق، عایق حرارت و صوت نیز هست. به همین دلیل توصیه می شود در جاهای پر سر و صدا از موکت استفاده شود.

به طو کلی منازل کم اثاثیه را موکت می کنند تا بهتر و مبله تر دیده شود . برای پوشاندن اتاق هایی که کف خیلی مناسبی ندارند ، از موکت استفاده کنید . برای فضاهای بزرگ بهتر است از موکت های طرح دار استفاده کنید تا فضا دوستانه تر و کوچک تر دیده شود . اما برای اتاق های کوچک از موکت های بدون طرح و ساده و رنگ روشن استفاده کنید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.

هر چه قدر موکت ها پرز کمتری داشته باشد ، فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد . علاوه بر آن استفاده از موکت های رنگ تیره اتاق های بزرگ را به جایی کوچک و دنج تبدیل می کند . برای اتاق های کم نور از موکت هایی استفاده کنید که در آن رنگ های آفتابی به کار رفته است تا حس گرمی رضایت بخشی به محیط بدهید . موکت هایی با رنگ سرد باعث تعدیل فضاهای خیلی روشن می شود .

در ادامه به چند نکته کلی درباره انتخاب موکت اشاره خواهیم کرد ...

ابتدا باید بدانید موکت را برای چه جایی می خواهید، چه قدر می خواهید برای خرید موکت هزینه کنید و یا برای نظافت آن چقدر وقت و حوصله دارید؟
موکت های قدیمی یا کبریتی ارزان قیمت هستند و با پرزهای کم امکان شست و شوی آسان و راحت را برای شما فراهم می کنند. در مقابل موکت های طرح دار و ضخیم بسیار متنوع و زیبا هستند و رنگ بندی کاملی دارند و بیشتر برای پوشاندن کف اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد. این موکت ها قیمت شان از 18 هزارتومان به بالاست و بالا یا پایین بودن قیمت بستگی به طرح های مختلف دارد. هر چند این موکت ها زیباتر هستند اما تمیز کردن آنها خصوصا در اتاق کودک مشکلات خاص خود را دارد و خیلی از خرده ریزهای خوراکی درون تو رفتگی ها و طرح های آن فرو می رود.

نکات خرید موکت

موکت های مخملی نیز بیشتر در اتاق خواب و جاهای کم رفت و امد مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا زودتر پا خروده و کوبیده می شوند. برای مکان های پر رفت و آمد از موکت هایی با بافت فشرده و پرزهای بلند استفاده کنید. انواع ساده و طرح دار موکت هایی فشرده با پرزهای بلند و نرم در بازار موجود است. این موکت ها نرم تر، برای راه رفتن راحت تر و حتی گرم تر هستند و برای افرادی که پادرد دارند توصیه می شود؛ البته تمیز نگه داشتن این موکت ها کار بسیار مشکلی است.

ابتدا باید بدانید قصد دارید موکت طرح برجسته بخرید یا ساده؟ موکت های طرح برجسته بسیار زیبا و شیک هستند اما جارو کشیدن و تمیز کردن آنها برخلاف موکت های ساده بسیار کار سختی است.
باید موکت را از نمایندگی های معتبر بخرید تا موکتی با مواد نامرغوب خریداری نکنید. باید حتما به مدت گارانتی و خدمات ضمانتی توجه داشته باشید.
قبل از این که موکت بخرید، پشت آن را از نظر کیفیت مواد و نوع گره به خوبی بررسی کنید. هر چقدر گره ها به هم نزدیکتر و فشردگی بافت بیشتر باشد ،موکت استحکام و دوام بیشتری دارد.
در هنگام خرید موکت ار فروشنده بخواهید نحوه ی چسباندن آن را برایتان توضیح دهید و حتی درباره نحوه ی شست و شوی آن نیز اطلاعات کافی را به دست اورید.
در حین نصب موکت باید حواستان باشد جهت خواب تمام تکه ها به یک طرف باشد.
قبل از این که اقدام به خرید موکت کنید باید اندازه ی دقیق اتاق مورد نظرتان را داشته باشید. اگر اتاق تان قناسی و پستی و بلندی دارد، یک کروکی تهیه کنید تا با کمک فروشنده بتوانید بهترین متراژ مورد نیاز را خریداری کنید.
نصب موکت را به عهده نصاب های توانمند بگذارید و خودتان اقدام به بریدن موکت نکنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫به خرید - موکت‬‎