ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شکست پرسپوليس ۱۰ نفره مقابل ذوب‌آهن/ سرخ‌پوشان با جام حذفي وداع کردند


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 17:07

شکست پرسپوليس ۱۰ نفره مقابل ذوب‌آهن/ سرخ‌پوشان با جام حذفي وداع کردند

مهر/ تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي مقابل ذوب آهن شکست خورد تا از راهيابي به مرحله نيمه نهايي باز بماند. پرسپوليس در حالي مقابل حريفش تن به شکست داد که از نيمه نخست ۱۰ نفره شده بود.
در يکي از مسابقات مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي فوتبال، تيم‌هاي پرسپوليس و ذوب آهن از ساعت ۱۴:۳۰ امروز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که اين بازي در نهايت با نتيجه ۲ بر صفر به سود ذوب آهن به اتمام رسيد تا سرخپوشان در مرحله يک چهارم نهايي از اين مسابقات کنار بروند. مرتضي تبريزي در دقيقه ۱۰۷ و رضا شکاري در دقيقه ۱۱۵ براي ذوب آهن گلزني کردند. اين بازي در طول ۹۰ دقيقه و در حالي که پرسپوليس ۱۰ نفره بود، با نتيجه تساوي بدون گل به اتمام رسيده بود.
پرسپوليس در حالي که سوشا مکاني و مهدي طارمي را به خاطر محروميت در اختيار نداشت، اين بازي را با ترکيب ايمان صادقي، محسن بنگر، رضا نور محمدي، محمد انصاري، وحيد حيدريه، احمد نوراللهي، کمال کاميابي‌نيا، محسن مسلمان (مرتضي قديمي پور)، اميد عاليشاه، فرشاد احمدزاده (لوکا ماريچ) و جري بنگستون (علي عليپور) آغاز کرد ولي طولي نکشيد که بازي با تصميم يدالله جهانبازي براي دقايقي به جنجال کشيده شد.
جهانبازي در دقيقه ۲۲ در تصميمي مشکوک، ايمان صادقي دروازه‌بان پرسپوليس را از زمين اخراج کرد تا پرسپوليس ۱۰ نفره شود. اين اخراج در حالي صورت گرفت که کاوه رضايي در حالتي تک به تک با صادقي قرار داشت و دروازه‌بان پرسپوليس شوت رضايي را خارج از محوطه جريمه با سينه خود دفع کرد ولي تشخيص داور اين بود که دروازه‌بان پرسپوليس توپ را با دست دفع کرده است.
بعد از ۱۰ نفره شدن پرسپوليس، بازي دقايقي متوقف شد. برانکو ايوانکوويچ سرمربي پرسپوليس مرتضي قديمي‌پور دروازه‌بان سوم تيمش را به جاي محسن مسلمان وارد زمين کرد. البته سرخپوشان بعد از اخراج صادقي بازي هجومي‌تري را به نمايش گذاشتند و حملات ذوب آهن را بي پاسخ نگذاشتند ولي در نهايت نيمه نخست با تساوي بدون گل خاتمه يافت.
نيمه دوم هم دو تيم بازي هجومي را در دستور کار داشتند ولي اين شاگردان برانکو ايوانکوويچ بودند که روي ضد حملات و در دقيقه ۵۰ صاحب چند فرصت نصفه و نيمه شدند.
هيجان بازي از دقيقه ۶۳ چندبرابر شد و دو تيم به اندازه کل بازي روي دروازه همديگر فشار آوردند. ابتدا فرشاد احمدزاده در دقيقه ۶۳ با جا گذاشتن دو مدافع ذوب آهن در محوطه جريمه اين تيم ضربه‌اي را به سمت دروازه زد که رشيد مظاهري آنرا دفع کرد. دو دقيقه بعد مرتضي تبريزي مهاجم ذوب آهن تا آستانه باز کردن دروازه پرسپوليس پيش رفت که محمد انصاري مدافع سرخپوشان مانع گل خوردن تيمش شد.
سرمربي پرسپوليس در دقيقه ۶۹ فرشاد احمدزاده را از زمين خارج کرد و لوکا ماريچ را به جاي وي به زمين فرستاد تا سرخپوشان عملا با پنج مدافع بازي کنند. عقب نشيني پرسپوليس بارها به ذوب آهن امکان داد تا بارها از دو طرف چپ و راست روي دروازه پرسپوليس توپ بريزند ولي بازي تدافعي سرخپوشان تمام راه‌هاي گلزني را بسته بود.
البته اين بازي کاملا يکطرفه هم نبود. پرسپوليس که روي ضد حملات برنامه داشت، در دقيقه ۷۸ با اميد عاليشاه صاحب يک موقعيت تک به تک شد که دروازه بان ذوب آهن آنرا دفع کرد. کمال کاميابي نيا هافبک پرسپوليس در بازگشت همان توپ و زماني که رشيد مظاهري از دروازه بيرون آمده بود، از فاصله دور قصد داشت توپ را وارد دروازه حريف کند که توپ وي به تيرک دروازه خورد.
در نهايت تلاش دو تيم در ۹۰ دقيقه ثمري نداشت تا اين بازي به وقت‌هاي اضافه کشيده شود.
در وقت‌هاي اضافه برتري با تيم ذوب آهن بود و اين تيم بارها دروازه پرسپوليس را تهديد کرد که در نهايت مرتضي تبريزي در دقيقه ۱۰۷ موفق شد روي اشتباه دروازه‌بان و مدافعان پرسپوليس گل برتري را به ثمر برساند.
درحالي که پرسپوليس براي به تساوي کشيدن بازي تلاش مي کرد اين ذوب آهن بود که در دقيقه 115 به گل دوم رسيد. در اين صحنه قاسم حدادي فر روي خط محوطه جريمه پرسپوليس چند بازيکن را مشغول به خود کرد و رضا شکاري از تعلل رضا نورمحمدي استفاده کرد و با ربودن توپ و ضربه اي آرام دروازه پرسپوليس را باز کرد تا تير خلاص را به تيم خسته برانکو شليک کند.
با اين نتيجه تيم ذوب آهن راهي مرحله نيمه نهايي جام حذفي شد تا سرخپوشان با اين جام وداع کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گزارشی از حواشی بازی ذوب آهن وپرسپولیس در جام حذفیl دوربین برنامه نود در كارخانه ذوب آهن