سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه‌ها ابزار موثر برای تبیین ماهیت واقعی گروهک‌های تروریستی هستند


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم؛ نشست تخصصی "رسانه – تروریسم" با حضور جمعی از پژوهشگران این حوزه، اصحاب رسانه ها و خانواده های قربانیان ترور برگزار شد.

در این نشست مجید مهاجرانی و مهدی شاپوری با اشاره به ضرورت ایجاد راهکارهای مبارزه رسانه ای با پدیده شوم تروریسم تاکید کردند:گروههای تروریستی بخشی از اهداف تعریفی خود را در قالب فعالیت رسانه ها قابل تحقق می بینند و بر همین اساس نقش ویژه ای برای رسانه ها قائل هستند.

به گفته این کارشناسان، تروریست ها در گام اول نیاز به شهرت، خود نمایی و ایجاد ترس در جامعه دارند، که رسانه ها این قابلیت را در اختیار تروریستها قرار می دهند. از سوی دیگر تروریستها در صدد توجیح و تبیین دلیل اقدام خود برای مردم هستند که این نقش را نیز رسانه ها بر عهده می گیرند. اما در مقابل رسانه ها باید با اقدامات هدفمند خود همچون بزرگداشت قربانیان ترور و نمایش درد و رنج حاصل از تروریسم برای آنها ضمن بیان واقعیات تروریسم از گسترش رعب و وحشت در جامعه جلوگیری و زمینه های محکومیت تروریستها را فراهم نمایند.

همچنین در ادامه نشست که به همت انجمن دفاع از قربانیان ترور برگزار شد کارشناسان به نگرش ابزاری گروههای تروریستی در استفاده از رسانه ها اشاره کردند  و راه مقابله با آن را پرداختن به قربانیان ترور و آسیب هایی که این افراد از تروریسم دیده اند، دانستند. در این جلسه موضوع حقوق بشر قربانیان ترور به عنوان رسالت مغفول مانده رسانه ها معرفی شد که رسانه ها باید در راستای مبارزه با تروریسم و بزرگداشت قربانیان ترور به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

کارشناسان مدعو در این نشست تاکید کردند که رسانه ها با پوشش اخبار اقدامات تروریستی ناگزیر احساس امنیتی که باید در جامعه وجود داشته باشد را به نوعی مخدوش کرده و حس ترس مورد نظر تروریستها را به افکار عمومی جامعه تزریق می کنند. و راه مقابله با آن تبدیل ترس از ترویسم به نفرت از گروههای تروریستی در میان مردم است. که در این عرصه رسانه ها بی شک مهمترین رکن در تبدیل ترس به نفرت از تروریسم هستند رسانه ها ابزاری مهم برای تبیین ماهیت واقعی گروههای تروریستی هستند و با پرداختن به قربانیان ترور باید از پاک شدن جنایات آنها از اذهان جامعه و استحاله آنها جلوگیری کنند، و این رسالتی است که در مبارزه با تروریسم بر دوش رسانه هاست.

مهمترین نمونه موفقیت این مکانیسم ، انزوای گروهک تروریستی منافقین در جامعه ایران است که می تواند الگویی موفق برای مقابله رسانه ای با تروریسم در عرصه جهانی باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ماهیت گروهک پژاک