سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فایننشال تایمز: بازار نفت در نیمه دوم امسال متعادل تر می شود


فایننشال تایمز: بازار نفت در نیمه دوم امسال متعادل تر می شودشانا/ کارشناس موسسه آی اچ اس گروپ گفت: بسیاری از ذخیره سازیهای نفت خام پر شده اند اما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که دیگر جایی برای ذخیره نفت نباشد، بنابراین در نیمه دوم ٢٠١٦ یا اوایل سال ٢٠١٧ به تدریج بازار نفت متعادل تر می شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، دنیل یرگین اظهار کرد: عربستان تاکنون درباره نفت طور دیگری فکر کرده است، به خاطر می آورم زمانی رمز عملیات این بود: «نفت را برای نوه هایمان ذخیره کنیم»، اما اکنون نوه ها عهده دار مسئولیت هستند و طور دیگری به نفت نگاه می کنند.

وی افزود: آنان به نفت به عنوان یک منبع ارزشمند نگاه نمی کنند، بلکه می پرسند چگونه می توان آن را به پول تبدیل کرد.

با این حال، یرگین پیش بینی می کند قیمت نفت از سطوح کنونی افزایش یابد.

مورخ صنعت نفت و معاون بخش تهیه اطلاعات و آمار شرکت بین المللی آی.اچ.اس آمریکا گفت: فکر نمی کنم پیش از این که ایران مشخص کند چقدر نفت می تواند صادر کند، برنامه تثبیت تولید امکانپذیر باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از ذخیره سازیها پر شده اند، اما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که دیگر جایی برای ذخیره نفت نباشد، بنابراین در نیمه دوم امسال یا اوایل سال آینده به تدریج شاهد این خواهیم بود که بازار متعادل تر می شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال از رکورد ١١٥ دلاری آن در تابستان سال ٢٠١٤ اکنون به ٤٠ دلار رسیده و صدمه زیادی به شرکت های نفتی و کشورهای صادرکننده نفت وارد شده است.

یرگین این کاهش قیمت را بدترین سقوط قیمتی که تا به حال دیده است، توصیف می کند و آن را تنها قابل مقایسه به سقوط قیمت نفت در اواسط دهه ١٩٨٠ می داند.

بر اساس این گزارش، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ١٧ آوریل (٢٩ فروردین ١٣٩٥) در دوحه پایتخت قطر، گردهم می آیند تا درباره برنامه تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه گفتگو کنند، با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد این نشست، توافقی داشته باشد.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی در اوایل ماه آوریل گفته بود: عربستان در صورتی به برنامه تثبیت تولید می پیوندد که ایران نیز در این طرح مشارکت کند، اما ایران می خواهد پس از لغو تحریمهای بین المللی در ژانویه گذشته، سهم ار دست رفته خود در بازارهای جهانی را احیا کند.

یرگین گفت: اوپک به طور غیرقابل برگشتی تقسیم بندی شده است و قادر نیست جلو روند کاهشی قیمت نفت خام را بگیرد.

وی تاکید کرد: اوپک قدرت اقتصادی سابق را ندارد و ناتوانی آن در رسیدن به اجماع برای توقف بحران نفت، قدرت اقتصادی این سازمان را از میان برده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: شانا


ویدیو مرتبط :
سیف: بازار ارز متعادل می شود