نظر سخنگوی وزارت خارجه درباره خط قرمز ایران در سوریه


وی در توضیح این مفهوم گفت: ما در این نشست شاهد و نظاره گر نخواهیم بود و امیدواریم به عنوان یک مشارکت کننده، موفق شویم سیاست ها و اولویت های جمهوری اسلامی را که به اعتقاد ما منطبق با اولویت های بخش عمده ای از ملت های منطقه است، ترجمه عملی کنیم و به نتیجه برسانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: جزئی از این مسئله، قطعا منوط به همکاری و همراهی رسانه های گروهی در قالب مسائل ملی خواهد بود و طبیعی است که آنچه انجام خواهد شد، در چارچوب سیاست های کلان خارجی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که در مراجع ذیربط اتخاذ می شود.

جابر انصاری در پاسخ به سوال دیگری درباره خط قرمزهای جمهوری اسلامی در جریان حضور در نشست وین تصریح کرد: به اعتقاد من آنچه خط قرمز اساسی ما در این فرایند خواهد بود، این است که هیچ بازیگر خارجی حق قیمومیت بر ملت سوریه ندارد و بازیگران خارجی تنها می‌توانند تسهیل کننده پروسه سیاسی باشند که به ملت سوریه به عنوان صاحبان اصلی و تصمیم‌گیران نهایی مراجعه شود تا آینده این کشور تعیین شود.

وی تاکید کرد: خط قرمز اساسی ما در نشست وین، این خواهد بود که اجازه ندهیم دیگران بخواهند به نمایندگی از ملت سوریه در مورد آینده این ملت و کشور تصمیم بگیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: آنچه ضامن موفقیت نشست وین و ورود به یک مرحله جدید است، این نکته خواهد بود که با استفاده از ظرفیت های موجود و گفتگو و همکاری، کمک کنیم تا دیگران این سیاست را که کسی به نمایندگی از ملت سوریه حق اتخاذ تصمیم درباره آینده این کشور را ندارد، در سوریه متبلور کنند.


ویدیو مرتبط :
تبریک سخنگوی وزارت خارجه ایران به ملکه و ولیعهد انگلیس!