روانشناسی


2 دقیقه پیش

وسواس خود را درمان کنید!

چرا وسواس باید درمان شود؟ هر بار که با کسی دست می‌دهد فورا دست‌هایش را می‌شوید یا از دست دادن با دیگران امتناع می‌کند .حتی تقریبا هر بار، پس از خروج از خانه یا ماشین‌اش ...
2 دقیقه پیش

بر رنجش و کینه غلبه کنید!

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ...



تاثیر مراقبه درمانی گروهی بر درمان بیماری های روحی!


این مطالعه نشان داد که روش «مراقبه ‌درمانی گروهی» در درمان برخی از مبتلایان به اضطراب و افسردگی سودمند است. به گفته متخصصان در این مطالعه، تاثیر این روش در بهبود حال این بیماران مشابه روش «رفتار درمانی شناختی» است.

متخصصان دانشگاه «لوند» در سوئد، در 16 مرکز سلامت روان به تشکیل گروه‌های مراقبه درمانی پرداخته‌اند و استفاده از این روش مدت شش روز ادامه داشت. نتایج بررسی‌ها نشان داده که این روش به اندازه‌ روش رفتار درمانی شناختی در بهبود حال بیماران موثر است و این بدین معناست که «مراقبه ‌درمانی گروهی» باید به عنوان یک گزینه‌ جایگزین در روانشناسی فردی به خصوص در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و زمانی که بررسی مشکلات فردی بیماران دشوار است در نظر گرفته شود.

به گزارش ساینس ورد ریپورت، در این مطالعات بیماران به گروه‌های 10 نفره تقسیم شده و به هر کدام از آنها برنامه خاصی برای شرکت در این جلسات مراقبه ‌درمانی داده شد تا کل 215 بیمار پس از گذشت هشت هفته آنها را اجرا کنند. یافته‌ها نشان داد علائم افسردگی و اضطراب در این افراد پس از استفاده از این روش به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

 سلامت نیوز

 اخبار مرتبط :

مراقبه برای آرامش ذهنی

روش هایی شگفت انگیز برای آرام کردن ذهن

۱۰ اصل برای اینکه ذهنی آرام داشته باشید


ویدیو مرتبط :
درمان بیماری های روحی