سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه برای فروش موتور موشک به چین شرط گذاشت


روسیه برای فروش موتور موشک به چین شرط گذاشتایرنا/ روسیه اعلام کرد به عنوان گام نخست فروش موتور موشک ساخت روسیه به چین شرط گذاشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (یکشنبه) به نقل از ایگور کوماروف رییس آژانس فضایی «روس کاسموس» اعلام کرد: برای فروش موتور موشک باید موافقتنامه حفاظت از فناوری ها بین روسیه وچین امضا شود.
وی با بیان اینکه «امیدواریم موافقتنامه امضا شود»، تاکید کرد که امضای توافق محافظت از فناوری به توسعه بعدی همکاری ها از جمله درحوزه فروش موتورهای موشک موثر خواهد بود.
رییس روس کاسموس گفت: این گام اولیه است. فناوری موشکی حوزه بسیار حساسی است که نیاز به دقت بالا دارد. چین در زمان حاضر عضو رژیم کنترل بر فناوری های موشکی است و به همین خاطر برای توسعه همکاری ها، فروش موتورها، همکاری در حوزه حامل های موشکی و تولید دستگاه های فضایی باید تمامی موارد در موافقتنامه گنجانده شود.
روزنامه ایزوستیا هفته پیش گزارش داد که چین به روسیه پیشنهاد کرده در ازای دریافت موتورهای موشک های فضایی از روسیه، فناوری های الکترونیکی پیشرفته به این کشور عرضه می کند.
همچنین آزمایش بمب هدایت شونده روسیه نیز در زمره پیشنهادهای چین به روسیه است.
چین امیدوار است با استفاده از مزیت خود در بخش فناورهای پیشرفته الکترونیکی بتواند با روسیه در این باره مذاکره کند.
روسیه اصلی ترین سازنده موتورهای پرقدرت پیشرفته موشکی در جهان است و آمریکا نیز نیازهای خود را از کارخانه های روسی سازنده این موتورها تامین می کند.
رابرت اوروک معاون وزیر دفاع آمریکا هم اعلام کرده است: پنتاگون در شش سال آینده تا زمان ساخت موتور فضایی ساخت آمریکا به خرید 18 موتور موشک فضایی از نوع ار.دی-180 از روسیه برای پرتاب ماهواره های نظامی نیاز دارد.
وی با بیان این که آمریکا باید راه مطمئنی برای دسترسی به فضا داشته باشد، اظهار کرد: تا زمانی که نتوانیم موتور موشک فضایی بسازیم باید به موتورهای ار.دی-180 از روسیه تکیه کنیم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت فروش موشک های S300 به ایران توسط روسیه