سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشست یکروزه تشکل های زیست محیطی در فریدونکنار


به گزارش خبرنگار ایرنا،مدیرکل محیط زیست استان مازندران در این نشست گفت : کارشناسان و تشکل های زیست محیطی در این نشست طرح های خود را برای حفاظت موثر از پرندگان مهاجر زمستان گذر در این منطقه ارایه خواهند کرد.
دکتر ناصر مهردادی شکار غیرمجاز و بی رویه پرندگان زمستان گذر را در تالاب فریدونکنار یکی از چالش های اصلی زیست محیطی در استان مازندران برشمرد که نگرانی دست اندرکاران حفاظت محیط زیست استان را در پی داشته است.
وی اظهارکرد : در این نشست راهکارهای موثر برخورد با شکارغیرمجاز و دام گستران در تالاب فریدونکنار ارائه و پس از بررسی پیشنهادها ، طرح برخورد ضربتی با این معضل زیست محیطی وارد فاز اجرایی می شود.
مهردادی گفت : محیط زیست مازندران با مشارکت تشکل های زیست محیطی و حمایت مردم منطقه، برخورد با شکارچیان و دام گستران را در دستورکارش قرار داد و بزودی نیز این طرح را از محل شکار تا بازار پیگیری می کند.
وی افزود : هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان نیز برای برخورد با شکارچیان و دام گستران غیرمجاز پرندگان مهاجر زمستان گذر در تالاب های استان به خصوص فریدونکنار انجام شد.
مسوول یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز بر اجرایی شدن طرح ضربتی برخورد با شکارچیان و بازار خرید و فروش پرندگان مهاجر زمستان گذر در استان تاکید کرد.
مسلم آهنگری تاخیر در اجرای این طرح را ناشی از همزمانی اجرای این طرح ضربتی با اربعین حسینی دانست و افزود : بزودی طرح برخورد ضربتی در تالاب های استان و فریدونکنار به خصوص در برخورد با دام گستران و کرس دام ها وارد فاز اجرایی می شود.
وی اضافه کرد : ما برای اجرای این طرح نیاز به کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به ویژه حمایت مردم علاقه مند به محیط زیست داریم که این مشارکت ها نیز ایجاد شد.
ستان مازندران همه ساله بویژه در فصل پائیز و زمستان مامن میلیون ها قطعه پرنده از حدود یکصد گونه غیر بومی است .
بر اساس گزارش های رسمی ، سالانه بین 250 تا 300 هزار قطعه پرنده زمستان گذران و بومی در این استان توسط شکارچیان مجاز و غیرمجاز شکار و صید می شوند که بیشترین شکار غیرمجاز نیز در تالاب فریدونکنار انجام می شود.
اگرچه آمار شکارچیان دارای پروانه شکار در مازندران 20 هزار نفر است ولی برآوردهای غیررسمی نشان می دهد که دستکم یکصد هزار نفر به صورت تفننی یا تخصصی در طول سال در این استان انواع حیوانات و پرندگان را شکار می کنند .ک2
/1899/6982

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دارابکلا - زیست محیطی 1/2