سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خدمات پرستاری در ایران در 3 سطح رده بندی می شود


ایرج حریرچی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره ایجاد بهیار یا کمک پرستار(یکساله) در بیمارستان ها افزود: ممکن است تعدادی از پرستاران با ایجاد رده کمک پرستار یا بهیار یکساله مخالف باشند اما اکثر جامعه پرستاری ایجاد این رده جدید را قبول دارند زیرا این گروه جدید به کمک پرستاران می آیند و از بار کاری آنها کم می کنند.
وی ادامه داد: در واقع گروه و رده جدید کمک پرستار یا بهیار یکساله، وظایفی را که یک پرستار نباید انجام دهد از پرستاران می گیرند تا پرستاران به کار اصلی خود بپردازند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بیمارستان یک پدیده مدرن است و خدمات پرستاری نیز یک پدیده مدرن است و در ایران نیز باید از روش ها و راه حل های مدرن و امروزی دنیا برای اداره بیمارستان ها استفاده کنیم.
حریرچی با طرح این پرسش که در کدام بیمارستان دنیا خدمات پرستاری فقط در یک رده، آن هم فقط توسط لیسانسه های(کارشناسان) پرستاری ارائه می شود، تصریح کرد: در هیچ بیماستان مدرنی در دنیا چنین نیست، در پیشرفته ترین بیمارستان های دنیا نیز خدمات پرستاری در چند سطح یا رده ارائه می شود و در ایران نیز باید از مدل های روز دنیا استفاده کنیم.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: تقسیم بندی خدمات پرستاری به سه رده، یک نوع رده بندی معمول در اکثر بیمارستان های موفق دنیاست، به این ترتیب که یکسری از پرستاران خدمات پیچیده و تخصصی(مانند پرستاری دیالیز، سوختگی، آی سی یو و...) ارائه می کنند، یکسری خدمات پرستاری عمومی (لیسانسه های پرستاری) را انجام می دهند و یکسری افراد هم هستند که با آموزش های یکساله خدمات سطح پایین تر را عرضه می کنند.
حریرچی گفت: در ایران نیز باید از الگوهای موفق روز دنیا استفاده کنیم، آیا می شود بگوییم هر کس یک سرفه کوچک داشت، باید بلافاصله برود و یک فوق تخصص ریه او را ببیند و ما دیگر به پزشک عمومی یا متخصص داخلی نیاز نداریم، چنین رویکردی در عالم واقع در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد.
وی تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا نداریم که همه خدمات پرستاری آن فقط توسط نیروهای لیسانسه ارائه شود.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: جامعه پزشکی و پرستاری همه اعضای یک خانواده هستند، ممکن است، اختلاف سلیقه هایی در مورد نحوه اجرای برنامه ها باشد اما هیچ تقابلی بین پزشکان، پرستاران یا پیراپزشکان وجود ندارد.
طرح تربیت بهیار (یا کمک پرستار) یکساله طرح جدیدی است که وزارت بهداشت از چند ماه پیش اجرای آن را شروع کرده است.
مطابق این طرح حدود 10 هزار بهیار(یا کمک پرستار) یکساله در کشور تربیت و در بیمارستان های دولتی بکارگیری می شوند و این افراد، حدود 30 خدمت اولیه مورد نیاز بیماران را که اکنون بخشی از آن به علت کمبود نیرو توسط همراهان بیمار ارائه می شود، انجام می دهند.
اجتمام(4) ** 3063 ** 1071

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم ارتقاء رده هنرجوی رشته پَرتوآ ابوالفضل مسیبی به رده دانا یک