سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما در تدارک تجهیز داعش به سلاح‌های ضدهوایی/ واشنگتن با ایران و روسیه جنگ نیابتی به راه انداخته است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحلیلگر آمریکایی با بیان آنکه واشنگتن در حال ارائه تسلیحات با قابلیت ساقط کردن هواپیما به داعش است، تاکید کرد که باراک اوباما در سوریه جنگ نیابتی علیه ایران و روسیه براه انداخته است.

 «استفان لندمن» تحلیلگر و محقق آمریکایی در ابتدای مطلب خود به گزارش 4 نوامبر وال استریت ژورنال درباره «افزایش کمک آمریکا و متحدانش به شورشیان سوریه» اشاره کرد.

وی که از محققان حامی صلح و مخالف سیاستهای جنگ‌طلبانه آمریکا است، نوشت: «این ژورنال توضیحی ارائه نکرد اما به جای آن گفت که "ارسال و تحویل تسلیحات و تجهیزات به منظور فشار بر اسد و مقابله با روسیه و ایران است"».

لندمن در «پیپلس وُیس» ادامه داد: «اهداف بلندمدت آمریکا برای تغییر رژیم در سوریه، نابودی حکومت مستقل آن و جایگزینی حکومتی تحت کنترل واشنگتن و اسرائیل، بالکانیزه کردن آن و استثمار مردمش و در همان زمان ایجاد خشونت و ناامنی پایان ناپذیر شبیه به هرج و مرجی که در افغانستان، عراق، لیبی و تقریبا هر جایی که سر و کله آمریکا در آنجا پیدا می‌شود، است که این اهداف بزرگترین تهدید صلح در تاریخ جهان است».

تحلیلگر آمریکایی نوشت: «اوباما جنگ نیابتی با روسیه اعلام کرد درست پس از آنکه متعهد به متوقف کردن و ممانعت از آن شد. او در حال بازی با آتش است. پوتین مصمم به نابودی تروریسم در سوریه است و این موضوع او را در مسیر تقابل و تصادم با واشنگتن قرار می‌دهد؛ واشنگتنی که خواهان حفاظت از جوخه‌های نیابتی مرگ خود است».  

استفان لندمن تصریح کرد: «هر چه داعش و دیگر تکفیری‌ها بیشتر و سنگین‌تر مسلح شوند، جنگنده‌های روسیه احتمالا آنها را شدیدتر هدف قرار خواهد داد».

وی با اشاره به خبر وال استریت ژورنال به نقل از مقام آمریکایی ناشناس درباره ارائه موشک‌های «تاو به شورشیان سوریه» افزود: «موشک‌های دوش پرتاب،‌ قابل حمل برای یک نفر،‌موشکهای زمین به هوا و سیستمهای دفاعی تحویل داده شده است».

نویسنده تصریح کرد: «هواپیماهای روسیه در ارتفاع بالا امن هستند و مراقبتهای خاص برای حفاظت از آنها در جریان بلند شدن و فرود اتخاذ شده است. تاکنون پوتین در سوریه از اوباما زرنگتر بوده و به طور موثر در حال به چالش کشیدن بازی کثیف او است. او مصمم است تا نگذارد تروریسم به ویژه به آسیای میانه و روسیه گسترش یابد».

لندمن نوشت: «اکنون یک وضعیت جنگ نیابتی بین آمریکا و روسیه وجود دارد وضعیتی بسیار خطرناک که ریسک مواجهه مستقیم احتمالی بین دو ابرقدرت هسته‌ای جهان را به دنبال دارد».

انتهای پیام/م

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان


ویدیو مرتبط :
لاوروف: آمریکا و روسیه نمی خواهند جنگ نیابتی اتفاق بیفت