سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاربرد فاوا را در تعلیم و تربیت برای دانشجویان روشن کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد عطاران عصر شنبه در دومین همایش ملی تربیت معلم اظهار کرد: اگر به دنبال استفاده کردن معلمان از ظرفیت‌های فاوا در تدریس‌شان هستیم، باید فاصله بین نظر و عمل کم شود تا همان محتوایی که در متن آموزش‌های فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) به آن‌ها داده می‌شود، مورد استفاده‌ قرار گیرد تا نحوه آموزش نیز فقط مباحث نظری نباشد.

وی افزود: برنامه‌هایی که در محتوای درسی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشاهد می‌شود، صرفا تئوری است و باید به گونه‌ای باشد که هم‌زمان با درس دادن معلم، دانشجویان هم عملا این درس را یاد بگیرند؛ زیرا فاوا جزئی از مهارت‌ها به حساب می‌رود و مهارت‌ها در حین عمل قابل یادگیری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالایا مالزی تصریح کرد: محتوایی که برای دانشجویان ارائه می‌شود، باید مورد استفاده معلم هم باشد و همه باید بدانند که درس مورد آموزش را کجا و چه زمانی به کار ببرند.

وی ادامه داد: جهت‌گیری برنامه آموزش این عناوین باید به گونه‌ای باشد که پیوند بین نظر و عمل، هم در موقع آموزش دانشجویان تربیت معلم و هم در فضای آینده که مشغول کار می‌شوند، کاربرد داشته باشد.

عطاران در خصوص مدرس‌ها بیان کرد: عادت‌های افرادی که تجربه‌شان در این زمینه بیشتر است، در طول زمان شکل می‌گیرد و بعد تطابق آن‌ها با وضعیت جدید بسیار مشکل است.

وی تاکید کرد: اگر در تربیت مدرس‌هایمان و در آشنایی فاوا برای آن‌ها کم کاری کنیم، دانشجوی معلم ما دلیلی برای استفاده فاوا در آینده خودش ندارد زیرا معلم شدن را از معلم‌های خود می‌آموزید.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالایا مالزی خاطر نشان کرد: بسیاری از معلمان باوری به استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی ندارند و اگر دانشجویان معلم خواستار دانستن استفاده از فناوری باشند، باید در طرح‌های آموزشی به آن‌ها آموزش داده شود.

وی افزود: اگر معلمانی دارای طرح باشند و طرح‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند، در زمینه فناوری پیشرفت خوبی خواهیم کرد.

عطاران عنوان کرد: روال کلی درس‌های فناوری اطلاعات با دیگر دروس دانشی تفاوت بسیاری می‌کند و نباید برای آن تبعیض قائل شد؛ به شخصه اگر بخواهم نرم‌افزاری را آموزش دهم، مباحث کلی را ارائه می‌کنم و دانشجویان خودشان به دنبال موضوع می‌روند.

وی تاکید کرد: مدرسین در آموزش دانشجویان تربیت معلم بخشی از دروس را به عهده خود دانشجویان واگذار کنند تا از طریق فناوری اطلاعات بیاموزند و دانشجویان نیز به یکدیگر یاد دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالایا مالزی در پایان اظهار کرد: سعی کنید کاربرد فاوا را در تعلیم و تربیت برای دانشجویان روشن کنید تا اهمیت آن را در جامعه امروزی بدانند زیرا مسئله بسیار مهمی است.

انتهای پیام/63079/ر30/


ویدیو مرتبط :
فرهنگ و تعلیم و تربیت