جوراب هوشمند نت‌فلیکس


طرز کار جوراب هوشمند ابداعی برای فناوری امروز چیزی پیچیده‌ای به حساب نمی‌آید، یک شتاب‌سنج شرایط و موقعیت قرار گرفتن پا را شناسایی می‌کند و ال‌ای‌دی آی‌آر تعبیه شده در این جوراب در صورت تغییر موقعیت پا به دستگاه تلویزیون، سیگنالی را برای توقف پخش برنامه ارسال می‌کند.

با نزدیک شدن به کریسمس ایام هدیه دادن و گرفتن نیز فرا می‌رسد، از قرار معلوم جوراب هدیه دادن در آن طرف آب نیز طرفدار دارد و به همین منظور نت فلیکس جوراب هوشمندی ابداع کرده که اگر در حین تماشای برنامه تلویزیونیِ مورد علاقه خود به خواب رفتید پخش آنرا متوقف می‌کند.

NETFLIX-SOCKS

در طراحی این جوراب‌های هوشمند از سریال‌های معروف الهام گرفته شده است، اما همان‌گونه که اشاره شد این جوراب‌ها واقعا هوشمند هستند و اگر فردی که آنرا به پا کرده خوابش ببرد برنامه دلخواهش متوقف می‌شود تا چیزی را از روند پخش برنامه از دست ندهد.

تجهیزات لازم برای اینکار داخل هر جوراب تعبیه می‌شود. طرز کار جوراب هوشمند ابداعی برای فناوری امروز چیزی پیچیده‌ای به حساب نمی‌آید، یک شتاب‌سنج شرایط و موقعیت قرار گرفتن پا را شناسایی می‌کند و ال‌ای‌دی آی‌آر تعبیه شده در این جوراب در صورت تغییر موقعیت پا به دستگاه تلویزیون، سیگنالی را برای توقف پخش برنامه ارسال می‌کند.

ناگفته نماند در این حین اگر فردی که این جوراب هوشمند را به پا کرده در حال بیداری نیز موقعیت پای خود را تغییر دهد ممکن است غفلتاً سیگنالی برای توقف فیلم ارسال شود. به همین منظور نت‌فلیکیس برای افرادی که تمایل دارند این فرآیند با دقت بیشتری انجام ‌شود پیشنهاد می‌کند از سنسورهای تشخیص دهنده میزان نبض بدن استفاده کنند. این سنسورها حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار بیشتر برای مشتری آب می‌خورد اما دقت بسیار بالاتری دارند و به محض خواب رفتن سیگنال مربوطه را ارسال می‌کنند، از طرف دیگر تغییر موقعیت پا نیز با سنسورهای تشخیص نبض دچار اختلال نمی‌شود.

نت‌فلیکس سعی دارد به غیر از ارائه محتوای جذاب برای مخاطبین از سایر راه‌ها نیز بینندگان خود را پای صفحه تلویزیون نگه دارد، به همین منظور حدود دو ماه پیش تجهیزات هوشمند دیگری را برای جذب مخاطبین معرفی کرد. با این حساب باید دید چگونه این تمهیدات جدید می‌تواند تعداد مشترکین نت‌فلیکس را افزایش دهد.

منبع: فارنت


ویدیو مرتبط :
نت فلیکس چیست؟