فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کشف ژتون های سفالی در تپه شیره تل الوند


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، محمد رضا عسگری افزود: هدف از کاوش در این منطقه را علاوه بر شناسایی ادوار مختلف تاریخی – فرهنگی ،گاه نگاری نسبی و مطلق لایه های تاریخی فرهنگی و تعیین عرصه و حریم تپه شیرتل ، آزاد سازی بخشی از عرصه این محوطه در راستای تعریض بلوارخلیج فارس شهرستان الوند استان قزوین دانست.
وی افزود:پس از بروز مشکلات و معضلات فراوان که برای ساکنین شهر الوند و کارکنان شرکت های صنعتی الوند از جمله ترافیک سنگین در شروع و پایان کار کارخانجات، زخمی شدن بسیاری از ساکنان شهر و کارکنان شهرکهای صنعتی به دلیل وجود پیچ خطرناک بوجود آمد فرمانداری ، شهرداری و شرکت شهرهای صنعتی شهر الوند پیشنهاد تعریض بلوار خلیج فارس را ارایه دادند.
این باستان شناس اظهار کرد: موضوع تداخل بخشی از این مسیر با تپه شیره تل و میسر نشدن امکان تغییر مسیر جاده در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مطرح و درنهایت پس از بررسی و تهیه طرح و ارسال به پژوهشگاه میراث فرهنگی طرح در پژوهشکده باستان شناسی ارزیابی و درنهایت با موضوع کاوش اضطراری و تعیین عرصه و حریم تپه شیره تل موافقت شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مجوز کاوش اضطراری و تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه شیره تل الوند توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.
فراهنگ**3079**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشف یک گراز تپل سفالی در دزفول مربوط به 5200 سال پیش