سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنان بیشترین مصرف و کمترین اهدا کننده خون‌های نادر


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مصطفی مقدم در دومین همایش روز ملی خون‌های نادر اظهارداشت: سالانه 8 هزار نمونه خون به آزمایشگاه سازمان انتقال خون ارجاع داده می‌شود که بیماران مراجعه کننده بیشتر زنان باردار، افراد مبتلا به تالاسمی، تومورهای بدخیم و کسانی که پیوند اعضا و مغز استخوان انجام داده‌اند، هستند.

وی افزود: سالانه 5 تا 10 هزار اهداکننده دارای فتوتیپ‌های نادر خون آزمایش می‌شوند همچنین از ابتدای سال جاری 117 واحد خونی نادر در سراسر کشور برای بیماران ارسال شده است.

متخصص ایمونو هماتولوژی گفت: 66 درصد افرادی که از خون‌های نادر استفاده می‌کنند زنان هستند که در رده 11 ماه تا 67 سال قرار داشته و 39 درصد استفاده کنندگان از خون‌های نادر نیز مردان 9 تا 70 ساله هستند، این در حالی بوده که تنها 3 درصد اهداکنندگان زنان هستند ولی بیشترین مصرف خون را دارند.

مقدم با بیان اینکه منعی برای اهدای خون زنان نیست، گفت: زنان در کشور باید نسبت به این مسئله توجه داشته و جهت اهدای خون خود و این رفتار انسان دوستانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه سازمان انتقال خون کشور به صورت شبکه‌ای در 31 استان فعال است، گفت: فراوانی خون‌های نادر در جهان 20 تا 30 میلیون نفر بوده و تلاش می‌کنیم اقدامات مناسب را جهت برنامه‌ریزی و شناسایی خون‌های نادر در کشور انجام دهیم.

رئیس آزمایشگاه ایمونولوژی سازمان انتقال خون ایران در پایان با بیان اینکه 173 واحد ذخیره خون نادر منجمد در کشور داریم، گفت: از نمونه خون‌های نادر می‌توان برای تشخیص و غربالگری گروه‌های خونی و آنتی‌بادی‌ها استفاده کرد همچنین میزان حساسیت خون را با استفاده از خون‌های نادر می‌توان متوجه شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/SYRCO6


ویدیو مرتبط :
بیشترین لوت با کمترین نیرو