سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قدرت نمایی چین و آمریکا در تایلند/ اعتراض واشنگتن به تحویل دو قاچاقچی انسان


به گزارش ایرنا، 'گلین دیویس' سفیر آمریکا در بانکوک روز دوشنبه در دیدار با 'پرایوت وونگسواون' معاون نخست وزیر تایلند، از بازگرداندن دو تبعه چین که وی آن ها را 'فعالان چینی' خواند به کشورشان ابراز ناامیدی کرد.
تایلند که پس از کودتای خرداد ماه سال 1393 مناسبات گرمی با چین دارد هفته گذشته دو تبعه این کشور را بازداشت و به اتهام قاچاق انسان از این کشور اخراج و به پکن بازگرداند.
این دیپلمات آمریکایی روز دوشنبه ادعا کرد که این اتباع چین احتمال دارد با 'رفتار خشن و بازداشت خودسرانه' در چین روبرو شوند.
به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، ژنرال پرایوت نیز گفت که پلیس مهاجرت تایلند این دو مرد چینی را برای ورود غیرقانونی دستگیر کرده است.
وی گفت: کارت پناهندگی برای این افراد صادر شده، چرا که نمی دانستند این افراد علاوه بر فعالیت های ضد دولتی، جرائمی در ارتباط با قاچاق انسان نیز در چین مرتکب شده اند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هفته گذشته اعلام کرد که این دو چینی 'نامه حفاظت' سازمان ملل متحد را در اختیار داشتند.
معاون نخست وزیر تایلند، گفت که بازگرداندن این افراد براساس قانون و به دلیل درخواست دولت چین انجام شده است.
تایلند تیر ماه امسال نیز 109 پناهجوی چینی از نژاد 'اویغور' را به دلیل آنکه با چین توافقنامه استرداد مجرمان امضا کرده و حضور این افراد را در داخل خاک خود غیرقانونی می دانست، به چین بازگرداند.
این موضوع با واکنش آمریکا در سازمان ملل همراه شد و این کشور رفتار در پیش گرفته شده از سوی چین و تایلند در بازگرداندن پناهجویان اویغور به پکن را تقبیح کرد.
آمریکا از تایلند خواسته بود بعد از این، دست به چنین اقداماتی نزند و سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به کاخ سفید هشدار داد با چنین تصمیم گیری های مداخله جویانه، روابط پکن - واشنگتن را دچار لطمات شدید نکند.
ملی گرایان افراطی ترکیه نیز کنسولگری تایلند در شهر استانبول را به بهانه تحویل اویغورها به چین مورد هجوم قرار دادند.
تایلند کنوانسیون 1951 ژنو مربوط به وضعیت پناهندگان را امضا نکرده است.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مقایسه ی قدرت نظامی آمریکا و چین