پیوستن 3000 روسی به گروه های تروریستی


پایگاه خبری شبکه العالم: سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که هویت حدود ۲۹۰۰ شهروند روسیه متهم به پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق شناسایی شده است.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، روز سه شنبه در نشست کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه گفت: 198 نفر از این افراطیون در درگیری ها و عملیات نظامی خاورمیانه کشته شده و 214 نفر از آنها به روسیه بازگشته اند و تحت نظارت شدید امنیتی هستند. همچنین 80 نفر از آنها براساس احکام قضایی محکوم شده و 41 نفر نیز دستگیر شده اند.

بورتینکوف افزود: دستگاههای امنیتی روسیه اقدام به گشودن پرونده نظامی برای حدود یک هزار شهروند متهم به شرکت در عملیات نظامی در خارج از اراضی روسیه کرده اند و در سال 2015 توانستند تلاش حدود 100 شهروند برای رفتن به مناطق درگیری در خاورمیانه را باناکامی مواجه نمایند.

این مقام روس با هشدار درباره این که عزیمت شهروندان این کشور به مناطق پرتنش همچنان در حال افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر، موضوع جوانان مناطق قفقاز و ولگا و منطقه فدرال جنوب مطرح است که باید اقدامات فراگیر و به هم پیوسته ای برای تغییر وضعیت و مقابله با تبلیغ تروریسم و افراطی گری انجام شود.

بورتنیکف در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی روسیه هم اکنون در حال بازجویی از بیش از 1000 شخصیت حقیقی و حقوقی به اتهام ارائه کمک های مادی به گروهک تروریستی داعش هستند.


ویدیو مرتبط :
عملیات تروریستی گروه تروریست روسی inner circle