سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا: مشکلی در مرزهای ورودی به عراق وجود ندارد


ایرنا/ رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که مشکلی در مرزهای ورودی به عراق وجود ندارد از زائران خواست که به توصیه های امنیتی توجه کنند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا جهانگیری یکشنبه در بازدید از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در شلمچه به رسانه ها گفت:با وجود تراکم فراوان مراجعان به مرزها، خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و ماموران پلیس نیز برای برقراری نظم و امنیت به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
وی به زائران اربعین توصیه کرد تا در زمان مراجعه به مرزها تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و در صورتی که با وسیله نقلیه شخصی نیز مراجعه می کنند، حتما خودروهای خود را در پارکینگ های عمومی که برای این خودروها در نظر گرفته شده است، پارک کنند. رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:زائرانی که مسیر برگشت به کشور راز طی می کنند، به دلیل روان بودن مرزهای شلمچه و چزابه از این دو مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.
سرهنگ جهانگیری تصریح کرد:به دلیل شرایط خاص مرز مهران و افزایش مراجعه به این مرز توصیه می شود تا زائران با توجه به امکانات بیشتر مرزهای خوزستان حتی المقدور از مرزهای چزابه و شملچه اقدام کنند زیرا علاوه بر دسترسی های بهتر وسایل نقلیه عمومی به این مکان ها این مرزها کشش تردد بیشتری را نیز دارا است.
وی به زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی به مرزها مراجعه کرده اند نیز، توصیه کرد تا در راه بازگشت به دلیل خستگی، قبل از حرکت به سمت شهر های خود حتما به میزان کافی استراحت کنند.
رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:به دلیل اینکه در بازگشت ترافیک متراکم تری خواهیم داشت، لذا همکاری بیشتر زائران در این زمینه می تواند باعث کاهش بار ترافیکی شود.
'توصیه اکید داریم که زائران در راه بازگشت به هیچ عنوان با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و از عجله در بازگشت پرهیز کنند. '
دو مرز چزابه شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا است.
مسیر اهواز - چزابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر - شلمچه نیز 30 کیلومتر است که زائران عتبات عالیات همه ساله از این 2 مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کل کل با پلیس راهور