آغاز عملیات اجرای تونل قطار شهری کرمانشاه از ماه آینده


مدیرعامل سازمان قطار شهری استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی تونل قطاری شهری کرمانشاه از ماه آینده خبر داد.

سعید سلیم ساسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این تونل به طول 1.6 کیلومتر از محل سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی است و تمهیداتی اندیشیده شده تا عملیات اجرایی آن با ایجاد کمترین ترافیک برای شهروندان همراه باشد.

ساسانی همچنین از آغاز عملیات احداث ایستگاه‌های روگذر قطار شهری در محدوده کارمندان تا سه راه 22 بهمن تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری استان کرمانشاه اظهار کرد: در این مسیر پنج ایستگاه روگذر در محل ابتدای کارمندان، ابتدای فرهنگیان، مقابل پارک شاهد، مقابل بیمارستان طالقانی و سه راه 22 بهمن وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات نصب عرشه در محدوده ابتدای کارمندان تا سه راه 22 بهمن اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانبندی پروژه نصب عرشه در این مسیر باید تا 15 بهمن سال جاری به پایان برسد.

ساسانی در خصوص ادامه مسیر از ابتدای کارمندان تا سه راه مسکن نیز گفت: در این مسیر بخاطر مباحث میراث فرهنگی در حال جمع بندی هستیم که اجرای آن از ابتدای شکارگاه تا سه راه مسکن بصورت زیرگذر انجام شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری استان کرمانشاه در ادامه از تحویل سه ساله پروژه قطاری شهری کرمانشاه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز آن خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که سالانه 230 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شود، قادر خواهیم بود ظرف سه سال پروژه را تحویل دهیم.

وی افزود: این در حالیست که متاسفانه در سال جاری در قانون بودجه تنها 43 میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص داده شده و تاکنون نیز 55 درصد آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری استان کرمانشاه اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را کمترین اعتبار در بین پروژه های قطار شهری 9 استان کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به جد پیگیر افزایش اعتبارات پروژه هستیم و امیدواریم درسال آینده اعتبار مناسبی به این پروژه اختصاص داده شود.

ساسانی با اشاره به تصویب فروش اوراق مشارکت به میزان 180 میلیارد تومان توسط شورای شهر کرمانشاه برای این پروژه، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم برای پیشبرد بهتر پروژه مجوز فروش این اوراق را از بانک مرکزی، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بگیریم.


ویدیو مرتبط :
تیزر آغاز عملیات خط 3 قطار شهری مشهد