ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ناامیدی کی‌روش با زمینی که سبز شده، اما درست نشده است/ بانوان فوتبالیست و پایه‌ها در خطر ابتلا به سرطان + تصاویر


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، راه تیم ملی برای رفتن به جام جهانی آغاز شده است. کارلوس کی‌روش که با وجود دادن استعفا در تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه همچنان سرمربی تیم ملی محسوب می‌شود و احتمال ادامه همکاری او با فدراسیون فوتبال زیاد است، برای ادامه دادن راه با تیم ملی به امکاناتی نیاز دارد. امکاناتی همچون زمین تمرینی، البسه مناسب، مرکز آمادگی جسمانی، اردوی تدارکاتی، بازی‌های تدارکاتی مناسب و... . در این بین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های او داشتن زمین تمرینی مناسب در کمپ تیم‌های ملی است. زمینی که وجود آن در کمپ باعث می‌شود تیم ملی از سایر امکانات مجموعه هم استفاده کند و این مسئله یک امتیاز مثبت برای تیم ملی محسوب می‌شود، اما باوجود قول‌هایی که داده شده، زمین کمپ هنوز وضعیت خوبی ندارد.

آخرین گزارش تسنیم در بهمن ماه سال گذشته از وضعیت زمین چمن کمپ، به این شکل بود که زمین شماره یک قابل استفاده نیست و حتی با نگاه کردن به این زمین هم متوجه می‌شدید که نمی‌توان در این زمین تمرین کرد. زمینی که علاوه بر زرد شدن و رشد علف‌های هرز، پر بود از چاله‌هایی که ممکن است بازیکنان دچار آسیب دیدگی شوند.

این مسئله اعتراض‌هایی را در پی داشت، سرمربی تیم ملی حاضر نشد تیمش را به زمین کمپ ببرد تا تمرینات را در آنجا برگزار کند و در نهایت تمرینات تیم ملی در زمین پژوهشگاه صنعت نفت و ورزشگاه آزادی برگزار شد. مسئولان آکادمی ملی فوتبال هم قول دادند به وضعیت چمن کمپ رسیدگی کنند تا تیم ملی بتواند دوباره به این محل برگردد، اما تصاویر گرفته شده عکاس تسنیم و مشاهدات عینی خبرنگار این خبرگزاری نشان می‌دهد که اتفاقی رخ نداده است. حتی بازدید معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم از این زمین تأثیر مثبتی روی مدیران آکادمی نگذاشته و این چمن همچنان در وضعیت قبلی قرار دارد، با این تفاوت که فقط چمن زرد آن سبز شده و در ظاهر، گول زننده است.

با توجه به ایرادهایی که در زمین چمن کمپ وجود داشت، کی‌روش درخواست کرد زمین شماره یک آکادمی ملی فوتبال زیر کشت برود تا تیم ملی بتواند از امکانات اولیه‌ای که در اختیار دارد استفاده کند. با تغییر فصل سرد به فصل گرم، رنگ چمن تغییر کرده اما ایرادها برطرف نشده و همچنان علف‌های هرز و چاله‌ها در زمین موجود است. شاید این ایرادها در نگاهی کلی به چشم نیاید و دورنمای زمین هم نشان دهد که زمینی نسبتاً مناسب برای تیم ملی تهیه شده، اما در اصل اینطور نیست. تصاویر زیر علف‌ها و گل‌های هرزی را نشان می‌دهد که در زمین شماره یک کمپ وجود دارد.

شاید این امید وجود داشت که اگر زمین شماره یک آکادمی ملی فوتبال زیر کشت نمی‌رود، حداقل علف‌های هرز آن چیده شده تا به جای آن چمن کاشته شود. چمنی که هم علف‌های هرز را از بین ببرد و هم چاله‌های موجود در زمین کمپ را پر کند، اما این کار هم صورت نگرفته و در سراسر زمین چاله‌ها دیده می‌شود. در تصاویر زیر دور نمای این چاله‌ها و البته یکی از چاله‌های موجود در زمین، نشانگر همه چیز است:

مسئولان آکادمی و فدراسیون فوتبال در حالی به وضعیت زمین شماره یک رسیدگی نمی‌کنند که در حال حاضر اقدامات اولیه برای زیر کشت بردن زمین شماره 2 را انجام داده‌اند. چمن زمین شماره 2 آکادمی به صورت کامل کنده شده و فقط بخش‌هایی از چمن باقی مانده که از زمین تخلیه شود، اما گویا سرعت کار در این بخش هم بسیار کُند است چراکه اواخر سال 94 چمن زمین شماره 2 کَنده شده و هنوز کاری برای کاشت چمن انجام نشده است و شاید مسئولان بخواهند در اقدامی بی‌سابقه چمن رول شده را از اروپا وارد کنند که البته این کار کمی دور از حد انتظار است و بعید به نظر می‌رسد. در تصاویر زیر آخرین وضعیت زمین شماره 2 آکادمی ملی فوتبال دیده می‌شود:

این اتفاق در حالی رقم خورده که تیم‌های فوتبال بانوان و رده‌های سنی نونهالان تا جوانان تمرینات خود را در زمین شماره 2 انجام می‌دادند. اکنون که چمن این زمین کَنده شده، این تیم‌ها نیز بدون زمین مانده‌اند و زمین شماره یک را برای تمرین کردن در اختیار آنها قرار نمی‌دهند. محمدحسین علیزاده، مدیر آکادمی ملی فوتبال به این دلیل از در اختیار گذاشتن زمین شماره یک به تیم‌های بانوان و تیم‌های پایه امتناع می‌کند که این زمین تا آغاز اردوهای تیم ملی ترمیم شود و آن را در اختیار کارلوس کی‌روش قرار دهد، اما آیا سرمربی تیم ملی حاضر است دوباره تیمش را به زمینی بیاورد که چاله‌های آن بازیکنانش را برای مصدوم شدن تهدید می‌کند؟ این در حالی است که کی‌روش برنامه‌ریزی خود را انجام داده و در صورت برگزاری اردوهای داخلی، تیم ملی در زمین پژوهشگاه صنعت نفت و ورزشگاه آزادی تمرین خواهد کرد.

مسئله اینجاست که اکنون تیم‌های بانوان و تیم‌های پایه در زمین چمن مصنوعی بی‌کیفیت آکادمی تمرین می‌کنند که اخیراً فیفا در خصوص این نوع چمن‌های مصنوعی اخطار داده است. چمن‌های مصنوعی که از مواد شیمیایی و ضایعات لاستیک‌سازی‌ها ساخته می‌شود، پس از گرم شدن توسط آفتاب و تبخیر شدن مواد شیمیایی بسیار خطرناک و سرطان‌زا هستند.

تیم ملی فوتبال کشورمان خردادماه تمرینات خود را برای حضور در دور دوم انتخابی جام جهانی آغاز می‌شود که اردوی ابتدایی در اروپا برگزار خواهد شد، اما دومین دور تمرینات تیم ملی که پیش از دیدار مقابل قطر است، از شهریورماه استارت می‌خورد که با شرایط حال حاضر کمپ تیم‌های ملی به نظر نمی‌رسد زمین چمن مناسبی در اختیار کی‌روش قرار بگیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان