آخرین آمار آنفلوآنزا از زبان وزیر بهداشت/پیگیری تخلف اورژانس اصفهان


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه سمینار پزشک محقق در جمع خبرنگاران در مورد مرگ تعدادی از هموطنان به علت بیماری آنفلوانزا توضیحاتی داد.

هاشمی در خصوص آخرین آمار مرگ ومیر بر اثر آنفلوآنزا A بیان کرد: مطابق آخرین آمار 22 نفر در کرمان دچار مرگ شدند . 

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا به ندرت باعث مرگ می‌شود بیان کرد: اگر آنفلوآنزا با بیماری‌های دیگر نظیر نقص ایمنی همراه شود منجر به فوت فرد می‌شود . آنفلوآنزای مشاهده شده در سال جاری همان آنفلوآنزا سالهای قبل است. اما هر سال مقاومت آن بیشتر می‌شود این آنفلوآنزا از طرف مرزها به خصوص سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شود که نوع آن نسبت به گذشته وحشی‌تر شده است. 

هاشمی با بیان اینکه آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در سال گذشته نیز مشابه امسال بوده است عنوان کرد: افراد به توصیه‌های فردی اهمیت دهند در فصل سرما به هنگام تب و سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند و همچنین در دید و بازدیدها نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص خبری مبنی بر اینکه فک بچه‌ای در اصفهان پس از بخیه توسط پزشک معالج به دلیل عدم پرداخت هزینه دوباره کشیده شده است که از دیروز در فضای مجازی منتشر شده است اظهار کرد: دیشب دستور دادیم که عده‌ای برای تحقیق به اصفهان بروند و تحقیقات لازم را انجام دهد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ضمن عذرخواهی پزشک معالج و مسئول شیفت را به دستگاه‌ قضایی معرفی کرده تا پس از بررسی در صورت تخلف برخورد شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه کودک به بیمارستان دولتی مراجعه کرده است و نباید برای بخیه کردن پولی دریافت شود پاسخ داد: این مورد برای بنده نیز سوال بود به هر حال نتایج تا ظهر امروز مشخص خواهد شد. 

وی در خصوص ادغام بیمه‌ها گفت: من هم در حد شما اطلاع دارم همیشه حاشیه‌هایی درست می‌شود اما باید به آینده امیدوار بود. 

وی در خصوص برنامه‌های تدوین شده برای پزشک پژوهشگر مطرح کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ای شروع کرده است طبق این برنامه در مقاطع دانشجویی علاقمندان و رتبه‌های برتر پژوهشی به عنوان پزشک پژوهشگر معرفی می‌شوند البته نکته مهم پیشرفت پژوهش در کشور در بستر آرامش و امید است. در این شرایط است که در همه حوزه‌ها که می‌توان شاهد فناوری های نوین بود تا فاصله ما با سایر کشورها کم شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
تخلف رانندگی خودروی وزیر بهداشت