سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دهقان: افراد‌ی‌که با اطرافیان فاسد کنار آمده‌اند، از تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نگران شده‌اند


دهقان: افراد‌ی‌که با اطرافیان فاسد کنار آمده‌اند، از تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نگران شده‌اندتسنیم/ دلیل اینکه برخی با ایجاد تحول و مبارزه جدی با فساد مخالفت می‌کنند، این است که این افراد با فساد ایجادشده اطراف خودشان کنارآمده‌اند و برایشان مهم نیست که فساد در کشور افزایش یافته و سیستمی شود. برخی مسئولین به‌دنبال ماله‌کشی روی مفاسد اقتصادی هستند.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و طراح «طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مخالفان تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی دو دسته‌اند، گفت: عده‌ای از تشکیل این سازمان هراس دارند و با این طرح برخورد سیاسی می‌کنند، این نوع نگرانی‌ها قابل تأمل است؛ اما برخی مخالفان هم با اصل مبارزه با فساد مخالفتی ندارند و تنها نکاتی در خصوص برخی مفاد این طرح دارند که با برگزاری جلسات مشترک نظر آنها لحاظ شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه برخی افراد که در سالهای اخیر مناصب دولتی را اشغال کرده بودند نه‌تنها هیچ کاری به‌جز حرفهای شعاری برای مبارزه با فساد نکردند بلکه حالا در آستانه تصویب طرح مهم مجلس برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی فریاد مخالفتشان بلند شده است.

دهقان گفت: دلیل اینکه برخی با ایجاد تحول و مبارزه جدی با فساد مخالفت می‌کنند این است که این افراد با فساد ایجاد شده اطراف خودشان کنار آمده‌اند و برایشان مهم نیست که فساد در کشور افزایش یافته و سیستمی شود.

طراح طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی این را هم گفت که برخی مخالفان این طرح با اینکه سابقه کار در سازمان‌های نظارتی، اطلاعاتی و اجرایی دارند اما در زمان تصدی این پستها هیچ اراده و گامی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی برنداشتند و بیشتر به کار سیاسی و انتخاباتی مشغول بودند.

نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در ادامه افزود: امروز برخی‌ها سعی دارند به‌نوعی با طرح مهم نمایندگان عدالت‌خواه مجلس در تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصدی که مورد حمایت رئیس قوه قضائیه قرار گرفته مخالفت کنند و این نگرانی برخی مسئولان از تشکیل چنین سازمان مهمی جای تأمل دارد.

وی افزود: مردم امروز فساد سیستمی را در سازمان‌ها و نهادهای مختلف مشاهده می‌کنند و به این موضوع پی برده‌اند که با همین دستگاه‌های نظارتی موجود کار مفید و جدی برای ریشه‌کنی و کشف و برخورد با مفسدان اقتصادی انجام نمی‌گیرد.

دهقان در ادامه گفت: توصیه می‌کنم کسانی که پرونده روشنی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارند اگر کار مفیدی برای تشکیل این سازمان نمی‌کنند با تشکیل این سازمان مخالفت نکنند و سنگ جلوی پای مجلس نیندازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس این را هم گفت که مخالفان طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ابتدا کارنامه‌ای از سوابق و عملکرد خودشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه و بعد مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تشکیلاتی در کشور کار ویژه‌اش مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست و این سازمان اولین سازمان برای کشف و مبارزه با فساد است، گفت: برخی مخالفان در جلسات مشترک با مجلس هیچ حرفی برای گفتن ندارند و کاملاً دست خالی هستند، به این خاطر به کلی‌گویی روی می‌آورند.

دهقان با اشاره به اینکه عده‌ای از موج جدیدی که در کشور و از سوی قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی راه افتاده است وحشت کرده‌اند، گفت: این هراس در زمان تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی که با هماهنگی مجلس و قوه قضائیه انجام شده بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت برخی مسئولان برای اینکه چهره ایران را در مراکز و سازمان های بین المللی خوب و موجه جلوه دهند سعی بر ماله‌کشی بر پرونده‌های فساد اقتصادی دارند و این‌طور وانمود می‌کنند که اوضاع خیلی خوب است و فسادی در کشور نیست!

طراح طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین در ادامه افزود: اگرچه مسئولیت اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد در کشور با مسئولان اجرایی کشور است اما باید از ایشان سؤال کرد تاکنون چه اقدام مثبتی در این خصوص انجام گرفته و بهتر است گزارشی در این خصوص به مجلس و مردم ارائه شود.

دهقان اعلام کرد: برخی مخالفان طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به کوچک شدن دولت اشاره می‌کنند، این در حالی است که ما هم از کوچک شدن دولت در جهت کاهش فساد استقبال می‌کنیم اما امروز 37 سال از انقلاب می‌گذرد و تا کی باید صبر کنیم دولت‌مردان دولت را کوچک کنند؟ تا کی باید شاهد فسادهای گسترده و سیستمی شدن فساد و نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم به دولت و نظام شویم؟ این موضوع نمی‌تواند نافی تشکیل سازمان مبارزه با فساد شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی