سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وال‌‌استریت ژورنال: آمریکا بر گفت‌وگوهای راهبردی عربستان-اسرائیل نظارت کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ری تکیه» عضو شورای روابط خارجی آمریکا، روز پنجشنبه در مقاله‌ای در روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: سران عربستان سعودی و اسرائیل در حال رایزنی‌ درباره منطقه هستند و تا حدی در زمینه اطلاعاتی همکاری می‌کنند. ولی روابط فعلی این دو دولت، بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند از سطح خاصی فراتر رود.

این نویسنده با اشاره به اینکه «تلاقی منافع تل‌آویو و ریاض احتمالا به گسترش روابط فعلی بین طرفین منتهی می‌شود»، از واشنگتن خواست گفت‌وگوهای راهبردی بین عربستان سعودی و اسرائیل را نظارت کند.

ری تکیه با اشاره به اینکه «عربستان و اسرائیل ایران را تهدید وجودی برای خودشان می‌دانند»، تصریح کرد با توجه به این امر، در صورتی‌که ایالات متحده با اعمال مجدد تحریم‌های مالی بر ضد ایران و سپاه پاسداران ایران، علیه گسترش نفوذ تهران وارد عمل شود، با این اقدام می‌تواند جدیت واشنگتن در کاستن از نفوذ ایران و اعتمادسازی بین همپیمانان خود را ثابت کند.

این عضو شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه نوشت، ولی با این حال، عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو یک‌شبه نخواهد بود بلکه این احتمال وجود دارد که همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی گسترده‌تری بین طرفین شکل بگیرد. تکنولوژی اسرائیل و نفت عربستان می‌توانند یک روابط تکاملی را ایجاد کنند که در نهایت به همکاری‌های اقتصادی سودمند برای هر دو منتهی می‌شود.

وی در پایان مقاله تصریح کرد «با توجه به اینکه آمریکا تأکید دارد عادی‌سازی روابط بین اسرائیل کشورهای عربی تنها راه‌حل قضیه فلسطین است، ولی باید گفت تنها راه برای تشکیل دو دولت برقراری روابطی بهتر و سازنده بین اسرائیل و عربستان سعودی است.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه وال استریت ژورنال با ساتیا نادلا