علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نخستین توربین بادی مگنوس ایرانی ثبت بین‌المللی شد


نخستین توربین بادی مگنوس ایرانی ثبت بین‌المللی شدایرنا/ حمیدرضا خیراندیش مخترع توربین بادی مگنوس در مورد این اختراع گفت: در سال 1997 در آمریکا توربین بادی ساخته که به علت راندمان پایین با شکست مواجه شد، پس از آن ژاپنی ها در سال 2004 با استفاده از رابطه مستقیم سرعت باد و راندمان توربین، این مشکل را حل کردند اما نتوانستند ساخت توربین را در ابعاد بزرگ انجام دهند.
وی اظهار کرد: با توجه به کارآیی توربین‌های بادی مگنوس در سرعت‌های کم وزش باد، این نوع توربین‌ها مورد توجه بسیاری از محققین بوده است.
خیراندیش افزود: با ساخت نخستین توربین‌ مگنوس بدون محدودیت تولید انرژی، می توانیم با توجه به تقاضا برای هر توانی این توربین‌ها را بسازیم.
وی با توضیح اینکه در این اختراع با توجه به ابعاد ساخت، تولید هر توانی از انرژی با تغییر طول پره‌ها امکان پذیر می‌شود، اظهار کرد: شرکت آمریکایی ژنرال الکترونیک برای خرید این توربین با ما وارد مذاکره شده است که پس از انجام توافق با این شرکت وارد فاز تجاری سازی آن خواهیم شد.
به گفته خیراندیش، استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما به علت ارزان بودن قیمت برق در کشور ما تمایل چندانی برای استفاده از توربین بادی و تولید انرژی به این روش وجود ندارد؛ این درحالی است که با توجه به پاک و مقرون به صرفه بودن این نوع انرژی، باید در کنار گسترش این تکنولوژی، فرهنگ سازی مناسبی نیز در کشور در راستای استفاده از انرژی‌های پاک صورت پذیرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
توربین های آبی شبیه به توربین های بادی