سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقدامات مسئولان امور زنان ریاست جمهوری تهیه خوراک برای گزارش‌های احمد شهید است


فرشته روح افزا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با انتقاد از برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان خشونت علیه زنان گفت:  نوع نگرش افرادی که این موضوعات را مطرح می‌کنند بیشتر به نوعی فرافکنی و بزرگنمایی شباهت دارد و خیلی این مباحث واقعی نیست.

وی ادامه داد: شاهد بودیم همایشی تحت عنوان تن‌فروشان را در دهه اول ماه محرم از سوی مسئولان امور زنان کشورمان برگزار شد مگر این موضوع دغدغه اصلی زنان است که اینچنین باید به آن توجه شود؟ درست است که مسئله است اما به نظر می‌رسد کار علمی و درستی بر روی آن انجام نشده است. دستگاه‌هایی که سیاست‌گذاری‌هایشان تحت این عناوین است در حقیقت دارند یک نوع تنش مضاعف را در جامعه تعریف می‌کنند.

روح افزا به موضوع خروج زنان از کشور با اجازه همسر اشاره کرد و گفت: مگر چند درصد از زنان جامعه ما درگیر این موضوعات هستند و چقدر این مسئله روز ما است، مسئولان به جای پرداختنم به موضوعات و دغدغه‌های اصلی به سراغ حاشیه‌ها رفته‌اند و هر روز هم آنها را پررنگ‌تر می‌کنند به عنوان مثال در موضوع ازدواج جوانان، یا در بحث خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و بالا رفتن آمار طلاق مسائل زیادی وجود دارد که به آنها توجهی نمی شود، چرا مسئولان اصرار دارند به مسائلی بپردازند که خیلی مشکلات کشورمان نیست.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: بیان اینگونه مطالب نوعی فرافکنی است تا از مشکلات اصلی غافل شویم. پرداختن به مسائل جانبی و نگاه اشتباهی که تحت عنوان برابری مطرح می‌شود بحث تبعیض جنسیتی دوباره در ایران در حال مطرح شدن است درحالیکه تکالیف و توانمندی‌ها بین زنان و مردان متفاوت است و بحث برابری نه تنها به نفع زنان نیست بلکه به نفع مردان است و تمام بارها را به دوش زنان انداختن است.

روح افزا گفت: می‌خواهند در مورد خشونت علیه زنان به طور جدی وارد شوند به مصادیق درست آن بپردازند موضوع سقط جنین که هنوز گاهی به وقوع می‌پیوندد چرا به عنوان خشونت علیه زنان مطرح نمی‌شود، سقط جنین یک حق نیست بلکه سلب حق مادری از یک زن است. در بحث سقط جنین باید آسیب‌های روحی و روانی که به زنان زده می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان به آنها گوشزد شود از سوی دیگر در سقط جنین حق فرزند چه می‌شود؟ آیا آن جنین حق حیات ندارد؟

وی ادامه داد: بالاترین حق کودک برخورداری از محبت مادر است اما ما نمی‌توانیم مرخصی زایمان را افزایش دهیم اتفاقاً به نظر می‌رسد مسئولان به مصادیق اصلی خشونت نمی‌پردازند، چرا به سراغ حل مشکل بیمه زنان خانه‌دار نمی‌رویم بعد به دنبال این می‌رویم که یک خانم اگر نتواند در ورزشگاه، سوت بزند این خشونت علیه زنان است اتفاقاً طرح اینگونه مباحث در مورد زن بهره‌برداری غلط از زنان است و زن را ابزار لذائذ قرار دادن است.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: خانم‌ها می‌خواهند سلامت جسمانی داشته باشند نه اینکه در ورزشگاه‌ها سوت و کف بزنند، چرا مسئولان در مورد خانم‌هایی که در ادارات از آنها استفاده ابزاری می‌شود و به آنها حداقل حقوق پرداخت می‌شود کار نمی‌کنند چرا این موارد را نشانه تبعیض نمی‌بینیم و اینها را کنترل نمی‌کنیم؟

روح افزا گفت: چندین سال است که مصوبات عفاف و حجاب مصوب شده است چرا آنها را اجرایی نمی‌کنیم اینکه تن‌فروشان حمایت شوند و به فکر کارت سلامت برای آنها باشیم در حقیقت امنیت خانواده‌ها را به هم می‌زنیم، این افراد برای اینکه از تعداد کمی حمایت کنند بنیان خانواده را متلاشی می‌کنند این خشونت علیه زنان است،  افرادی که این سمینارهای خشونت را هدایت می‌کنند هم اکنون دارند خشونت علیه زنان در کشور ایجاد می‌کنند و تنها آمار طلاق را بالا می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل و مصادیق اسلامی خیلی از خشونت‌ها را حل می‌کند چرا مسئولان از آنها استفاده نمی‌کنند؟ چه نیازی داریم که افرادی که مجرم هستند و یا مسائلی که اصلاً مسئله زنان کشور ما نیست به عنوان یک دغدغه مطرح می‌کنند. ایجاد چنین فضاهایی با عناوین خشونت علیه زنان بیشتر یک فضای سیاسی است چه کسی گفته حق سقط جزو حقوق زنان ما است چه کسانی اینها را مطرح می‌کنند که ما بیاییم روی آنها بحث کنیم؟

این کارشناس مسائل حوزه زنان گفت: هم اکنون مرتب تنش اقتصادی در کشور وجود دارد چرا در این رابطه‌ها قدمی برداشته نمی‌شود؟ زنان ما به حمایت‌های قانونی درست نیاز دارند. با این شعارها بنیان خانواده‌های متدین را به چالش می‌کشند افرادی که این مصادیق را در می‌آورند و بعداً در گزارش‌های احمد شهید این موارد به سازمان ملل می‌رود باید بدانند که اگر این اتفاق بیفتد دوباره تحریم می‌شویم. برای حل مسائل نباید این قدر فرافکنی کنیم، مسائل حوزه زنان باید حل شود اما اینها که مسئله نیست. بالاترین حقی که برای یک خانم وجود دارد امنیت همسر و فرزندان و خانواده‌‌اش است که اینها با مظاهر فساد و تک خوانی زنان و بدحجابی‌ و ... حل نمی‌شود. نوع پوشش زنان به امنیت خانواده‌ها کمک می‌کند چرا بر روی این موضوعات کار نمی‌شود اقتصاد کشور اجازه نمی‌دهد جوانان اشتغال و مسکن مناسبی داشته باشند و به این ترتیب جوانان از ازدواج محروم می‌شوند و سپس برای آنها مصادیق خشونت را تعریف می‌کنیم.

روح افزا تصریح کرد: اولین حق یک جوان ازدواج است و اولین حق یک دختر راحت قدم زدن در خیابان و کوچه است چرا مسئولان اقداماتی را انجام می‌دهند که مصادیق تحریک جنسی افزایش پیدا کند و از حمایت از تن‌فروشان تحت عنوان کارگر جنسی صحبت می‌کنند کسی که این را مطرح می‌کند خلاف اصول اسلام صحبت کرده است.

وی ادامه داد: تک‌خوانی زنان هم یکی دیگر از این مصادیق است، سمینارهای متعددی که برگزار می‌شود در رابطه با بحث خشونت در حقیقت تهیه خوراک برای کشورهای غربی و گزارش‌های احمد شهید است اگر ما فردا تحریم شویم کسی که باید در داخل کشور مجازات شود کسی است که این همایش‌ها را برگزار می‌کند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: دو سال از آغاز دولت یازدهم می‌گذرد اما ستاد ملی زن و خانواده کوچکترین قدمی برای حمایت از زنان برنداشته است آیا این مصداق خشونت نیست؟ قرص‌های ضد باروری یاز و یاسمین چرا هنوز در کشور توزیع می‌شود؟ این قرص‌ها سرطان‌زاست و در تمام دنیا برداشته شده اما در کشور ما فروخته می‌شود مسئولان بهتر است به مشکلاتی که اینها برای زنان ایجاد می‌کند ورود پیدا کنند، حق هر زنی است که فرزند داشته باشد چرا نازایی در کشور ما دو برابر میانگین جهانی است و برای درمان نازایی چه اقدام مفیدی  انجام شده است؟ غیر از آمپول‌های هورمونی که سرطان‌ ایجاد می‌کند این قرص‌ها را چه کسی وارد کشور می‌کند؟ اگر مسئولان دغدغه مسائل امور زنان را دارند در این مباحث چرا ورود پیدا نمی‌کنند ریشه خشونت علیه زنان از غرب است اما ما در داخل کشور برای آن همایش برگزار می‌کنیم!

روح افزا افزود: یکی از علل مشکلات خانوادگی در کشور ما مسائل اقتصادی است مسئولان به فکر ثبات اقتصادی خانواد‌ه‌ها باشند چون هر روز با یک مشکل جدید روبرو می‌شوند در طول سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سالم تأکید کردند اما کاری انجام نشده است، متأسفانه مسئولان که همایش‌هایی مانند خشونت علیه زنان و تن فروشان را برگزار و مباحثی مانند اصلاح قانون خروج زنان از کشور را مطرح می‌کنند دقیقاً به روش غیرعلمی و غیرکارشناسی ریشه به تیشه زن و خانواده می‌زنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/M6LG8L


ویدیو مرتبط :
تاریخچه شکل گیری معاونت امور زنان ریاست جمهوری