سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اولین دانلود منیجر یونیورسال ویندوز ۱۰ توسط توسعه دهنده ایرانی منتشر شد


اولین دانلود منیجر یونیورسال ویندوز ۱۰ توسط توسعه دهنده ایرانی منتشر شد

وین فون/ وقتی که تجربه هات اسپات برای ویندوز فونی ها امری رویایی بود، در مورد دانلود منیجر باید گفت که بسیار فراتر از رویا و تخیل بود. چه باور کنید چه نه، امروز می خواهیم یک دانلود منیجر کامل و حرفه ای را برای گوشی و رایانه ی شما معرفی کنیم. خوشحال کننده ترین نکته این مطلب می دانید کجاست؟ این که توسعه دهنده این اپلیکیشن یونیورسال، رایگان و فوق العاده باکیفیت، یکی از هموطنان عزیزمان است. با ما همراه باشید.

برنامه ی Loadkit Download Manager توسط توسعه دهنده عزیز ایرانی، جناب مهرزاد چهراز توسعه داده شده و در همین جا باید به خاطر طراحی عالی این اپلیکیشن به ایشان تبریک بگوییم.

این اپلیکیشن یونیورسال بوده و در تبلت ها، پی سی ها و گوشی های ویندوز ۱۰ نیز قابل دریافت و نصب و استفاده است. به علاوه این برنامه رایگان بوده که البته خرید های درون برنامه ای برای استفاده از امکانات بیشتر و همچنین حذف تبلیغات، در آن گنجانده شده اند. اپلیکیشن ویژگی های بسیار متنوع و متعددی دارد، به ویژه برای گوشی ویندوز ۱۰ موبایل که تا به حال به هیچ وجه چنین اپلیکیشنی را تجربه نکرده اند، در واقع باید بگوییم که این برنامه، اولین برنامه ی دانلود منیجر کامل برای ویندوز ۱۰ موبایل است.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Loadkit download manager در خصوص برنامه ی خود اینگونه توضیح داده اند:

بالاخره بعد از تلاش فراوان ویراست اولیه یک اپلیکیشن ویندوزی برای مدیریت دانلودها در ویندوز ۱۰ با نام Loadkit Download Manager رو در استور منتشر کردم. این اپلیکیشن یک نرم افزار یونیورسال بوده و در همه دستگاه های مجهز به ویندوز ۱۰ مانند تبلت ها و گوشی ها و پی سی ها قابل دانلود و نصب می باشد. Loadkit جای پیشرفت بسیاری دارد و البته شاید هنوز توان رقابت جدی در محیط Desktop و نرم افزار های Win 32 را نداشته باشد، ولی قطعا در محیط ویندوز ۱۰ موبایل، یکه تاز بوده و حرف اول را می زند.
توسعه دهنده ی این برنامه در ادامه به محدودیت های استور ویندوز و همچنین API های Rintime ویندوز اشاره کرده و افزوده که این محدودیت ها باعث شده اند برخی امکانات به ظاهر ساده، قابل پیاده سازی نباشند. با این حال این برنامه در نسخه ی ۱.۴.۱ این امکانات را در اختیار کاربر قرار می دهد:

پشتیبانی از پروتکل های HTTP، HTTPS و FTP
عملیات Authorization برای دانلود
زمان بندی دانلودها
دسته بندی، فیلتر و جستجوی دانلود ها
یکپارچگی با مرورگرهای وب (Firefox و Chrome)
امکان متوقف (Pause) کردن و ادامه (Resume) دانلود در زمان دیگر
استفاده کامل از ویژگی Live Tile برای اطلاع رسانی بهتر به کاربر
امکان دانلود در Background
ورودی/خروجی گرفتن از لیست دانلودها

البته به غیر از این موارد، این برنامه امکانات فوق العاده و بسیار زیاد دیگری نیز دارد که در این مطلب نمی گنجد و تنها می توانیم بگوییم باید برنامه را امتحان کنید تا با قابلیت های فوق العاده زیاد آن آشنا شوید. از جمله ی این قابلیت ها می توانیم به قابلیت گرفتن و کشیدن (Drag & Drop)، به اشتراک گذار دانلود ها و پشتیبانی از نوتیفیکیشن در اکشن سنتر اشاره کنیم.

ویژگی های فوق هم در نسخه پی سی، و هم در نسخه موبایل ویندوز ۱۰ قابل استفاده است. ویژگی های زیر نیز در نسخه های آینده این اپلیکیشن ارایه خواهند شد:

یکپارچگی با کرتانا (Cortana)
یکپارچگی با مرورگر Edge
پشتیبانی از زبان های دیگر

اما بپردازیم به بررسی اپلیکیشن یونیورسال Loadkit download manager. همانطور که مشاهده کردید، قابلیت ادغام با مرورگر اج در ورژن آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد، اما در نسخه فعلی می توان از یکپارچگی این اپلیکیشن با مرورگر های کروم و فایر فاکس، استفاده کرد، یکپارچگی به این معناست که وقتی در این مرورگر ها به روی لینکی کلیک می کنید، اپلیکیشن Loadkit download manager به صورت خودکار اجرا شده و لینک مذکور را دریافت کرده و اقدام به دانلود محتوای لینک می کند. از آن جایی که هیچ کدام از مرورگر های کروم و فایر فاکس برای ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس نیستند، بنابراین نمی توان از چگونگی یکپارچگی این اپلیکیشن با مرورگر ها، در بستر ویندوز ۱۰ موبایل مطلع شد، به هر حال وقتی در بستر ویندوز دسکتاپ این قابلیت وجود دارد، قطعا در بستر موبایل نیز اینگونه خواهد بود، چراکه کد نویسی و ساختن اپلکیشن برای پی سی و دسکتاپ، به سبب بهره بری از پلتفرم یونیورسال، یکسان است.

در ادامه و بخش تصاویر می توانید اسکرین شات هایی از محیط اپلیکیشن در محیط ویندوز ۱۰ موبایل را مشاهده کنید.

محیط کاربری اپلیکیشن بدون اغراق بسیار عالی و واکنشگرا است. البته ایراداتی نیز در ورژن موبایل دیده می شود که به خاطر کیبورد قابل حرکت ویندوز ۱۰ موبایل به راحتی قابل چشم پوشی هستند، البته ناگفته نماد که کیبورد ویندوز موبایل در همه گوشی ها قابل جابجایی و تغییر اندازه نیست. مشکل این است که وقتی می خواهیم لینک دانلود فایلی را وارد اپلیکیشن کنیم، فیلد متنی زیر کیبورد می ماند و کاربر هیچ دیدی نسبت به آن ندارد، در این حالت باید لینک دانلود آماده Paste کردن باشد تا بتوان آن را وارد اپلیکیشن کرد، در مرحله بعدی، نام فایل نهایی از شما پرسیده می شود و شما می توانید آن را وارد کنید، دیده نشدن فیلد متنی هیچ مشکلی از این لحاظ پدید نمی آورد با این حال کاردی که لینک را باید در آن وارد کنیم حتما باید در دید کاربر باشد.

هر آنچه در نسخه موبایلی این اپلیکیشن مشاهده می کنید، به لطف یونیورسال بودن برنامه، عینا در نسخه دسکتاپی نیز وجود دارد. در ادامه و بخش تصاویر، تصاویری چند از محیط دسکتاپ این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد.

در این تصویر مشخص است که برای یکپارچه سازی این دانلود منیجر با مرورگر مورد نظر خود، باید افزونه آن را با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن دریافت کرده و روی مرورگر خود نصبش کنید.

مشکل کیبورد در دسکتاپ وجود ندارد، با این حال باید دید که آیا در تبلت هایی که کیبورد فیزیکی ندارند نیز چنین مشکلی وجود دارد یا خیر.

این اپلیکیشن فوق العاده امکاناتی نظیر ارایه نوتیفیکیشن، تنظیم پروکسی، زمانبندی و صف بندی دانلود ها و بسیاری دیگر را نیز داراست. قطعا استفاده از آن موجب لذت چند برابری از ویندوز ۱۰ موبایل خواهد شد، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما آن را دانلود کرده و امتحانش کنید. این برنامه در نسخه های اول خود به سر می برد، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما ایرادات و پیشنهادات خود را از طریق دکمه ی Feedback با برنامه نویس این برنامه در میان بگذارید. قطع به یقین زمان زیادی طول نخواهد کشید که این برنامه به قدرتمندترین دانلود منیجر ویندوز ۱۰ تبدیل خواهد شد و می تواند با رقبای وین ۳۲ خود (مانند برنامه ی IDM) رقابت کند و ما به اینکه این برنامه ایرانی است افتخار کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫آموزش مقدماتی یونیورسال ویندوز – ویجت های یونیورسال ویندوز - قسمت اول‬‎