لغو منع 53 ساله پروازهای مسافری آمریکا به کوبا/ برقراری روزانه 110 پرواز میان آمریکا و کوبا


 آمریکا مجوز انجام 110 پرواز روزانه مسافری از این کشور به کوبا را صادر کرد و به این ترتیب به 50 سال منع سفر بین دو کشور پایان داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) از واشنگتن خبر داد که توماس انگل جانشین دستیار وزیر امور ترابری آمریکا گفت: دولت کوبا درخواست های آتی دولت آمریکا برای افزایش این سطح خدمات را به طور کامل درنظر خواهد گرفت.

بر اساس این توافقنامه که قرار است امضا شود هاوانا و 9 شهر دیگر کوبا مقصد پروازهای آمریکایی خواهند بود.

انگل افزود: دو دولت بر تعهد خود پیرامون تقویت روابط نزدیک در ایمنی هوایی و امنیتی تاکید می کنند.

واشنگتن دسامبر 2015 پس از توافق سران آمریکا و کوبا برای عادی سازی روابط پس از سال ها حالت شبه جنگی، برنامه برقراری مجدد پروازها را اعلام کرد.

53 سال پیش پروازهای مسافری بین کوبا و آمریکا لغو شد ولی از میانه دهه هفتاد قرن بیستم اجازه پروازهای چارتر در شرایطی خاص صادر شد. 

آمریکا و کوبا به صورت رسمی تیرماه گذشته روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند و سفارتخانه های خود را افتتاح کردند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، 16 دسامبر (25 آذر) با کوبا برای برقراری خدمات پرواز بین دو کشور به توافق رسیدند.

در این بیانیه همچنین آمده است: قانون آمریکا درباره ممنوعیت سفر فعالان گردشگری به کوبا همچنان لازم الاجرا است.

دولت آمریکا همچنین برخی تحریم ها علیه کوبا را لغو کرد و از این پس شرکت های آمریکایی می توانند افزون بر ارائه کالاها و خدمات خود به آژانس های دولتی کوبا، محصولات غیرکشاورزی خود را با روند پرداخت چند مرحله ای (قسطی) به این کشور صادر کنند.


ویدیو مرتبط :
بعد از چندین دهه ، سفارت آمریکا در کوبا بازگشایی شد