سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دمنوش های سرشار از کلسیم


 3568

 افراد مبتلا به دردهای مفصلی بهتر است از نوشیدنی هایی که کلسیم زیادی دارند مصرف کنند همچنین دمنوش های مفیدی در این مطلب به شما معرفی می کنیم که در این زمینه بسیار مفید و پر خاصیت هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه شیر بادام برای کسانی که بدنشان نیاز به کلسیم دارد مفید است, میان‌وعده‌های ایده‌آل برای مبتلایان به دردهای مفصلی را تشریح کرد.

 علیرضا عباسیان درباره میان‌وعده‌های ایده‌آل برای مبتلایان به دردهای مفاصل اظهار داشت: افراد به‌خصوص کسانی که دچار دردهای مفصلی هستند نباید همراه غذای خود آب یا مخلفات دیگر مصرف کنند.

بهترین نوشیدنی برای افراد دچار دردهای مفصلی شربت سکنجبین استاین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهترین نوشیدنی برای افراد دچار دردهای مفصلی شربت سکنجبین است و بهترین سبزی ریحان، گشنیز یا جعفری است، همچنین سالاد کلم از میان انواع دیگر سالاد بسیار مناسب‌تر است.

وی بیان داشت: مصرف ژله ساده یا خربزه به‌عنوان دِسر و ترشی کِبر یا سیرترشی بهترین مواد غذایی است که این افراد می‌توانند گاهی اوقات با غذای خود مصرف کنند.

دمنوش بابونه، بادرنجبویه و اسطوخودوس موجب کاهش دردهای استخوانی می‌شودعباسیان عنوان کرد: به‌جای چای سیاه افراد مبتلا به دردهای مفصلی می‌توانند دمنوش بابونه، بادرنجبویه و اسطوخودوس مصرف کنند چرا که طبع این‌گونه دمنوش‌ها گرم است و برای کاهش دردهای استخوانی این افراد مفید است.

وی گفت: میان شیرینی‌ها, شیرینی نخودچی یا نارگیلی و از میان تنقلات انجیر، مویز، گردو، چلغوزه, نخودچی و میان میوه‌ها سیب، گلابی و “به” بسیار مفید است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در صورتی که این افراد نیاز به کلسیم داشته باشند می‌توانند اسموتی بادام و انجیر مصرف کنند به این ترتیب که چند عدد بادام درختی را در آب‌جوش خیس کرده و پوست قهوه‌ای آن را گرفته و با 3 عدد انجیر تازه یا خشک و یک قاشق عسل و سه‌چهارم لیوان آب داخل مخلوط‌کن بریزید.

شیر داغ و زنجبیل، نوشیدنی مفید برای افراد دچار دردهای مفصلیعباسیان بیان کرد: شیر داغ و زنجبیل نوشیدنی مفید برای افراد دچار دردهای مفصلی است به این ترتیب که یک لیوان شیر داغ و یک قاشق عسل و یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کنند.


ویدیو مرتبط :
انجیر میوه ای سرشار از کلسیم