فروش تن‌پوش‌های ایرانی به نفع زنان زیرزمینی


یک طراح لباس از برگزاری گالری خیریه تن پوش‌ها و پارچه‌های قدیمی ایرانی به نفع زنان دست‌فروش مترو خبر داد.

حنا قراگزلو در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ ایسنا، بیان کرد: این گالری که 20 فروردین ماه افتتاح می‌شود و به مدت دو هفته ادامه دارد و با هدف کمک و ایجاد فضایی برای زنان دست فروش مترو برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: 20 درصد از مبلغ فروش لباس‌ها و پارچه ها در این گالری صرف زنان، کودکان و دختران جوان دستفرش مترو می شود.

این طراح لباس هدف اصلی از برگزاری این گالری را شروعی برای ادامه کمک به زنان، دختران و بچه های دستفروش مترو دانست تا به صورت دائم و مستمر ادامه پیدا کند.

قراگزلو درباره پارچه ها و تن پوش های قدیمی که در این گالری ارائه می شود، افزود: پارچه ها و لباس های قدیمی را از سراسر ایران و دیگر نقاط دنیا جمع آوری کرده ام که شامل زربفت، دارایی بافی، شعر بافی، ابریشم و غیره است. در آینده هم تصمیم دارم مشابه این گالری را در کشور فرانسه برگزار کنم.

او همچنین از برگزاری سمیناری در آینده خبرداد و گفت: قصد دارم در سمیناری که در آینده نزدیک برگزار می شود از کسانی که تمایل دارند به هر نحوی در این کار شرکت کنند دعوت کنم. برای این کار کسانی که واقعا از دستفروشی امرار معاش می کنند و خرج خانواده هایشان را می دهند شناسایی می شوند تا به شکل نوبتی از غرفه هایی که قرار است در اطراف ایستگاه های مترو به وجود بیاوریم استفاده کنند.

قراگزلو بیان کرد: در صدد هستم با برگزاری گالری‌های مشابه این و کمک های مردمی فضایی را اطراف ایستگاه‌های مترو ایجاد کنیم که زنان، دختران جوان و بچه های دستفروش اجناس قابل فروش خود را در آنجا عرضه کنند.

او ادامه داد: اغلب ما دست کم هفته ای سه بار از مترو استفاده می کنیم و می بینیم که زنان، دختران و بچه ها در زیر زمین با مشکلات بسیاری مواجه هستند، از طرفی موجب مخل آسایش مردم می شوند و از طرف دیگر برای انجام اینکار با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

قراگزلو ابراز امیدواری کرد: با جذب کمک‌های مردمی بتوانیم کاری برای زنان، دختران و بچه های دستفروش انجام دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تن پوش های دستدوز ایرانی اَویر