علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



احتمال وجود دو کوه آتشفشان یخی در پلوتو


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 20:04

احتمال وجود دو کوه آتشفشان یخی در پلوتو

ایرنا/ این دو کوه آتشفشان در تصاویر ارسال شده از کاوشگر نیو هاریزون که ماه ژوئیه (تیر-مرداد) بر فراز این سیاره کوتوله پرواز کرد، مشاهده می شوند.بلندی این کوه ها چند کیلومتر و پهنای آنها ده ها کیلومتر است و به نظر می رسد که هر کدام از این کوه ها، یک گودال در قله خود دارند.
برخلاف کوه های آتشفشان زمین که با فشار سنگ های مذاب خارج می کنند، آتشفشان های پلوتو درصورتیکه وجود داشته باشند- احتمالا برفابه ای یخی از موادی مانند آب، نیتروژن، آمونیاک یا متان فوران می کند.
این اظهار نظر درچهل وهفتمین نشست سالانه بخش علوم سیاره ای انجمن ستاره شناسی آمریکا مطرح شد. در این جلسه محققان تیم ماموریت کاوشگر نیوهاریزون در حال ارائه بیش از 50 گزارش تحقیقاتی از این پرواز تحقیقاتی هستند.
با این حال لازم است که محققان برای تایید وجود ایده کوه آتشفشان خود تحقیقات بیشتری انجام دهند.
خبرگزاری یونایتدپرس نیز در خبر مشابه ای اعلام کرده است که محققان درحال تدوین یک نقشه توپوگرافی از سطح پلوتو ، این کوه های آتشفشانی را کشف کردند.
با این حال ایده وجود کوه های آتشفشان یخی تنها یک تئوری است و محققان می گویند، هنوز نمی توانند اعلام کنند که ساختارهای آتشفشانی در سیاره پلوتو کشف کرده اند و در حال بررسی دقیق این موضوع هستند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کوه های یخی پلوتو