سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیروزی کلینتون و ترامپ در انتخابات ایالتی نوادا و کارولینای جنوبی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر خارجه سابق آمریکا در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا پیروز شده و هم‌زمان، نامزد میلیارد جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی به پیروزی رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از بی‌بی‌سی، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق که برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هم حزبی‌ خود «برنی سندرز» سناتور کنگره این کشور رقابت می‌کند، در سومین انتخابات ایالتی با اختلافی اندک در نوادا پیروز شد.

هم‌زمان در کارولینای جنوبی، میلیاردر جنجالی، «دونالد ترامپ» موفق شد با اختلاف زیاد دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه را شکست دهد.

روز شنبه پس از شمارش آرا گزارش شد کلینتون با ۵۲ و چهار دهم درصد توانسته برنی سندرز که تا پیش از این در بسیاری از ایالت‌های آمریکا ناشناخته بود را شکست دهد.

سندرز که در نظرسنجی‌های اولیه تنها حدود ۲۰ درصد از مردم نوادا گفته بودند به وی رای می‌دهند، امروز توانست با پیشرفتی چشمگیر ۴۷ و پنج دهم درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص دهد.

در کارولینای جنوبی هم که دونالد ترامپ، پیشتاز اردوی جمهوری‌خواهان با دو رقیب اصلی‌اش «تد کروز» سناتور تگزاس و «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا رقابت می‌کرد، موفق شد با اختصاص بیش از ۳۴ درصد آرا پیروز شود.

این پیروزی راه ترامپ را بیش از پیش برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‎خواه هموار می‌کند. وی که تنها در یک هفته گذشته با انتقادهای تندی از سوی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان مواجه شده بود، در یک سال گذشته تقریبا همیشه در صدر توجه طرفداران حزب جمهوری‌خواه بوده است.

نتایج اولیه شمارش آرا نشان می‌دهد در کارولینای جنوبی و پس از ترامپ، مارک روبیو و تد کروز هر دو با کسب حدود ۲۲ درصد آراء شانه به شانه هم قرار دارند.

قرار گرفتن مارک روبیو در رتبه دوم انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی، می‌تواند برای این سناتور جوان اهل فلوریدا، پیروزی بزرگی محسوب شود.


ویدیو مرتبط :
سیل در کارولینای جنوبی