آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ طرز تهیه پیراشکی کدوحلوایی


شیرینی ها/ طرز تهیه پیراشکی کدوحلواییآخرین خبر/ برای۳۰ نفر چی لازم دارم:
آرد ۳,۱/۲ لیوان
پوره کدو حلوایی ۱,۱/۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۴ لیوان
پودر مخمر خشک ۱ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۱/۴ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
پودر قند به مقدار لازم
مربا یا مارمالاد به مقدار لازم

چطوری درست کنم:

۱- آرد ، مخمر خشک ، نمک و شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید.
۲- تخم مرغ ها و پوره کدو حلوایی را اضافه و خوب مخلوط کنید سپس آب ولرم و روغن را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
۳- خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی ظرف را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.
۴- پس از استراحت خمیر را روی سطحی که آرد پاشی کرده اید پهن کنید و با لیوان خمیر را قالب بزنید.
۵- خمیرها را روی سینی ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی انها را با نایلون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کنند.
۶- داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، خمیرها را به نوبت داخل روغن بیندازید و با قاشق مدام حرکت دهید تا زمانی که پیراشکی سرخ شود و پف کند سپس روی دستمال کاغذی یا توری قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود.
۷- پیراشکی ها را در حالی که گرم هستند داخل پودر قند بزنید تا تمام سطح شان به پودر قند آغشته شود سپس با استفاده از مداد یا وسیله مشابه داخل هر پیراشکی حفره ای ایجاد کنید.
۸- داخل حفره های پیراشکی را با مربا یا مارمالاد پر کنید و سرو نمایید ( همچنین میتوانید با شکلات آب شده ، انواع خامه و کرم نیز داخل این پیراشکی را پر کنید ).




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه پیراشکی ‬‎