علت بروز نزاع‌های خیابانی چیست؟


رئیس اداره برآورد اجتماعی پلیس کرمان گفت: علت بروز درگیری در جامعه، عملکرد نادرست عوامل جامعه پذیرکننده کودکان از جمله خانواده‌ها، مدارس، رسانه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سرهنگ حسین صفی نتاج اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی اساسا ناشی از روابط ناسالم انسانی است که بنیان‌های جامعه را به طور جدی تهدید می‌کند.

وی افزود: آسیب اجتماعی وقتی به وجود می‌آید که نهادهای تنظیم کننده روابط بین افراد دچار تزلزل شوند که نتیجه آن شکل گیری شکاف‌های عمیق بین افراد است. پدیده نزاع و درگیری در جامعه از آن دسته آسیب‌هایی است که با ایجاد اخلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از بغض، کینه و دشمنی را در میان افراد به وجود می‌آورد.

رئیس اداره برآورد اجتماعی پلیس کرمان بر ضرورت اقدامات فرهنگی برای کاهش خشونت در جامعه، تاکید و اظهار کرد: متاسفانه هنوز خشونت و نزاع از جمله موضوعاتی است که در فرهنگ بعضی هموطنان، شاخص قدرت و یا دفاع از منزلت اجتماعی و فرهنگی و حیثیت خانوادگی محسوب می‌شود.

وی، ارائه آموزش های لازم از سنین کودکی را تاثیرگذار دانست و افزود: برای رسیدن به وضعیتی مطلوب نیازمند مشارکت تمام سازمان‌ها و مردم هستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نزاع خیابانی