دانمارک شادترین کشور جهان/ ایران در رتبه ۱۰۵


بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده دانمارک، سوئیس، ایسلند، نروژ و فنلاند در رتبه‌های اول تا پنجم شادترین کشورهای جهان از مجموع ۱۵۷ کشور بررسی شده قرار دارند.

بر اساس تازه‌ترین بررسی کشور دانمارک با دو پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه اول لیست "شادترین کشورهای جهان" قرار گرفته است. در این رده‌بندی آمریکا در جایگاه سیزدهم، آلمان شانزدهم و ایران صد و پنجم قرار دارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، از سال ۲۰۱۲ شبکه توسعه راه حل‌های پایدار و موسسه زمین دانشگاه کلمبیا، رتبه کشورهای مختلف جهان را از نظر میزان شادی مشخص می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده دانمارک، سوئیس، ایسلند، نروژ و فنلاند در رتبه‌های اول تا پنجم شادترین کشورهای جهان از مجموع ۱۵۷ کشور بررسی شده قرار دارند.

این بررسی بر اساس تولید ناخالص ملی، میزان فساد، امید به زندگی و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد.

کانادا، هلند، نیوزیلند، اتریش و سوئد در رتبه‌های ششم تا هفتم شادترین کشورهای جهان قرار دارند. با این حال حضور امریکا در رتبه سیزدهم و آلمان در جایگاه شانزدهم قابل‌توجه است.

این بررسی نشان می‌دهد که برای احساس شادی تنها میزان تولید ناخالص ملی و ثروت اهمیت ندارد. بلکه توزیع عادلانه ثروت و کم شدن شکاف طبقاتی به شاد بودن یک جامعه کمک بیشتری می‌کند.

بر اساس گزارش منتشرشده، ایران در سال جاری در رتبه ۱۰۵ قرار گرفته است. جایگاه این کشور نسبت به سال گذشته ۵ پله بهبود یافته است. نام افغانستان در رتبه ۱۵۴ دیده می‌شود که یک رتبه تنزل پیدا کرده است.

بروندی، سوریه، توگو، افغانستان و جمهوری بنین (در غرب آفریقا) به ترتیب ناشادترین کشورهای جهان هستند.

حضور ایتالیا در رتبه ۵۰، ژاپن ۵۳ و روسیه ۵۶ جالب توجه است. عربستان سعودی بالاتر از این کشورها در رتبه ۳۴ قرار گرفته است. قطر و کویت نیز به ترتیب در مکان‌های ۳۶ و ۴۱ قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
رتبه ایران درمیان یازده کشور کهن جهان چندمه؟؟؟