سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ تذکرات طب سنتی در دوران بارداری


بارداری/ تذکرات طب سنتی در دوران باردارینی نی بان/ اطبای سنتی هم برای زنان باردار توصیه ها و تذکراتی دارند که رعایت کردن آنها خالی از لطف نیست با ما همراه باشید.

علی حسینی متخصص طب سنتی، گفت: در طب سنتی توصیه شده در دوران بارداری باید از حمام کردن زیاد، انجام حرکات و ورزش‌های سنگین پرهیز شود.
در این دوران باید از مصرف غذاهای بسیار سرد و بسیار گرم پرهیز کرد و از غذاهای متعادل استفاده کرد. همچنین مصرف غذاهای زود هضم بسیار توصیه می شود. مصرف مواد تند و نفاخ مانند باقلا، زیتون خام ،نخود و لوبیا و فلفل باید در این دوران محدود شود.

پرخوری و کم خوری در بارداری
مصرف برخی خوراکی‌ها مانند نخود، لوبیا، کنجد و کرفس بهتر است محدود شود. بنابراین در دوران بارداری از پرخوری و کم خوری باید پرهیز کرد.
زنان باردار بهتر است از غم و اندوه، خوشحالی شدید، صدا و بوهای شدید، مالیدن روغن به سر و فریاد زدن خودداری کنند.

میوه های مفید
مصرف میوه هایی مانند به، سیب، گلابی و انار برای زنان باردار مفید است.

فعالیت های سنگین بدنی
مادران باردار باید از فعالیت های سنگین بدنی و حالت جهش و پرش بپرهیزند. البته میزان فعالیت زن باردار به وضعیت جسمی وی قبل از بارداری بستگی دارد.

جلوگیری از حالت تهوع

برای جلوگیری از حالت تهوع می توان از نان برشته،بوئیدن لیمو استفاده کرد یا میوه به را در فویل پیچیده و در فر پخت و بعد از غذا مصرف کرد.
در ماه های پایانی بارداری نیز مصرف روغن بادام شیرین مناسب است و خوردن غذای چرب و روغن بادام توصیه می‌شود البته تمام این نکات گفته شده در هر فردی متفاوت است و بهتر است با مشورت پزشک معالج باشد.





منبع: نی نی بان


ویدیو مرتبط :
‫درمان بارداری با طب سنتی‬‎