سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یك واحد صنعتی آلاینده هوا در اصفهان به كاشت 1500 درخت محكوم شد


به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان
(پاما)، این واحد كه موجب آلودگی هوا از طریق انتشار دود غلیط شده بود بدلیل بی توجهی به اخطارها و پیگیری های محیط زیست و نارضایتی مردم به مراجع قضایی معرفی شد.
در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه، تخلف این واحد صنعتی مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی و رعایت نكردن قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، محرز تشخیص داده شد.
دادگاه، این واحد صنعتی را علاوه بر كاشت درخت سازگار با محیط زیست تحت نظارت اداره محیط زیست و رفع آلایندگی مُلزم به پرداخت 40 میلیون ریال در حق صندوق دولت محكوم كرد.
پارك ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با وجود داشتن ارزش زیستگاهی ناشی از حیات وحش گیاهی و جانوری، از حیث وجود قلعه ها و بناهای عصر قاجار نیز دارای اهمیت است.
سابقه حفاظت از این پارك به سال 1343 برمی گردد و پیش از آن نیز از شكارگاه های معروف ظل السلطان فرزند ارشد ناصرالدین شاه بوده است.
این منطقه 113 هزار هكتاری در 20 كیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع است. منطقه مزبور دارای زیستگاه های دشتی، كوهستانی، تپه ماهوری و دارای اقلیم معتدل با زمستان های سرد است.
تاكنون در این منطقه 334 گونه گیاهی، 37 گونه پستاندار، 82 گونه پرنده و 32 گونه خزنده شناسایی شده است كه از مهمترین آنها می توان به گرگ، روباه، كفتار، كَل و بُز، قوچ و میش، آهو، دلیجه كوچك، عقاب طلایی و انواع پرندگان خشكزی مانند كبك، تیهو اشاره كرد.
منطقه قمیشلو مهمترین زیستگاه قوچ و میش اصفهان در كشور محسوب می شود.
پ/6027/8114

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جدیدترین تکنولوژیهای رفع آلاینده های زیست محیطی صنایع(هوا)