سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یونیسف:مادران و کودکان خردسال قربانیان اصلی بحران مهاجرت آوارگان هستند


«سارا کراو» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» روز سه شنبه با ارائه گزارشی از تداوم موج مهاجرت آوارگان در سواحل کشورهای اروپایی، هشدار داد این پناهندگان به وِیژه کودکان و نوجوانان با فرا رسیدن فصل زمستان با خطراتی روبه رو هستند.
وی افزود، یک چهارم از 730 هزار آواره ای که در سال جاری خود را به بنادر یونان رسانده و از کشورهای کرواسی، صربستان و یوگوسلاوی راهی اروپا شده اند نوجوانان و کودکان خردسال بوده اند.
سخنگوی یونیسف خاطر نشان کرد، شمار آوارگان که به بنادر یونان وارد می شوند درپی کاهش موقتی که ماه گذشته پیدا کرده بود، بار دیگر رو به افزایش است.
وی اضافه کرد، روز گذشته (دوشنبه) بیش از 2 هزارو 500 آواره خود را به این بنادر رسانده اند.
این سخنگو با اشاره به این که بیشتر آوارگانی که در حوادث دریایی غرق شده و جان خود را از دست داده اند کودکان سوری، عراقی و افغانستانی زیر سن 12 سال بوده اند گفت، تنها در ماه اکتبر بیش از 90 تن در شرق دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند که 20درصد از آنان کودکان زیر 2سال بوده اند.
به گفته سارا کراو در جریان مهاجرت آوارگان هر روز کودکان تازه ای در شرایطی بسیار دشوار و خطرناک به دنیا می آیند و با نزدیک شدن فصل سرمای شدید خطر مرگ این نوزادان در اثر ابتلا به بیماری های مختلف و از جمله ذات الریه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی یاد آور شد، اکثر این مهاجران از کشورهای جنگ زده و نا آرام جهان به این بنادر پناه می آورند به طوری که 62 درصد از آن ها از سوریه، 22 درصد از افغانستان، 7 درصد از عراق و 3 در صد از پاکستان هستند.
شبس*اروپام-4-541**1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگو با خانواده قربانیان مهاجرت غیر قانونی