سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیرجهاد کشاورزی گناوه خواستار تامین آب دشت های لیراوی و حیاتداود از سد چم شیر شد


سیدحسن موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سد چم شیر تنها نقطه امید کشاورزی پایدار برای این دو شهرستان شمالی استان بوشهر است که بهره مندی و سهم موردنیاز از آب آن، تحول شگرفی در بخش کشاورزی شمال استان بوشهر به وجود خواهد آورد.
وی اظهارکرد: در بازدید میدانی که مدیرکل دفتر فنی مطالعات طرح های مدیریت منابع آب کشور و مسئولان استانی روز گذشته از این طرح بعمل آوردند، روند اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان نماینده این شهرستان قابلیت های منطقه معرفی و بر تثبیت و سهمیه مورد نیاز شهرهای شمالی استان دفاع و تاکید شد.
وی گفت: دراین بازدید سهم آب موردنیاز دشت های لیراوی دیلم و حیاتداود گناوه به مسئولان ذیربط پیشنهاد شد.
مدیرجهادکشاورزی گناوه بیان کرد: در زمان حاضر کانال های درجه 3 این سد که از رودخانه زهره از مهم ترین رودخانه های کشور است، سرچشمه می گیرد در دشت لیراوی و در روستای کنارکوه دیلم اجرایی شده که امید داریم با همت مسئولان عملیات زیرساختی در حوزه عمرانی آن نیز در دشت حیاتداود بزودی انجام شود.
وی بابیان اینکه این شهرستان دارای 36 هزار هکتار اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی است و بیشتر آن در مسیر عبور طرح های مطالعاتی قرار دارد، گفت: با سرازیر شدن آب چم شیر، روند کشت دراین منطقه ازحالت دیم به آبی تبدیل و می تواند نتایج و ثمرات ارزشمندی بویژه ارتقای عملکرد در سطح هکتار و رونق و توسعه بیش ازپیش کشاورزی بدنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: ذخیره سیلاب به منظور بهبود فعالیت کشاورزی استان های خوزستان و بوشهر، کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت و استفاده بهینه از آب، تولید انرژی برق آبی و توسعه شیلاتی و پرورش ماهی پشت سدی از مهم ترین اهداف طرح دردست اجرای سد چم شیر است.
موسوی یادآورشد: موقعیت این طرح در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اراضی کشاورزی شهرستان های گرمسیری گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر بدلیل کمبود منابع آبی بصورت دیم کشت می شود. ک/3
6164/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تونلهای انتقال آب دشت عباس-سد كرخه