سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین كتاب دایره المعارف نقش زنان استان فارس در دفاع مقدس


به گزارش ایرنا ساجده تقی زاده، عصر دوشنبه در نشست خبری در شیراز بیان كرد: از این دایره المعارف تاكنون تدوین بخش شهدای زن شیراز انجام شده و قسمت شهرستان‌های فسا، جهرم و استبهان نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و سایر شهرستان‌های فارس نیز به تدریج انجام می‌شود.
وی افزود: شهر شیراز 152 بانوی شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم كرده كه پرداختن به زوایای زندگی آنان بیانگر نقش زنان استان فارس در دفاع مقدس است و این كتاب به طور جامع به نقش شهدای زن استان فارس در دفاع مقدس می‌پردازد.
تقی‌ زاده اظهارداشت: هم اینك 10 عنوان كتاب با موضوع شهدای زن و مادران شهدا به نویسندگی زنان در حوزه دفاع مقدس در استان فارس در دست چاپ است كه تذكره شاعران دفاع مقدس استان فارس در سه جلد، مجموعه خاطرات عملیات‌های دفاع مقدس و كتاب 10 زن شاعر دفاع مقدس با موضوع شعر كودكانه از جمله این كتاب هاست.
وی اضافه كرد: هم اكنون در شهر شیراز 90 جانباز زن وجود دارد كه یكی از آنها بالای 70 درصد و 20 نفر آنان نیز بین 25 تا 60 درصد جانبازی دارند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این نشست گفت: سومین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از روز هجدهم فروردین ماه جاری به مدت یك هفته با حضور همسران و مادران شهدا از سراسر كشور در شیراز برگزار می شود.
سردار خداداد ابراهیمی افزود: برگزاری شب شعر فاطمی، افتتاحیه نمایشگاه وصایای شهدا، بزرگداشت سالگرد شهید شیرعلی سلطانی، رونمایی از كتاب 'سیمای همسران و مادران شهدا در شعر فارسی، افتتاح نمایشگاه، رونمایی از اثر هنری یكی از بانوان هنرمند و پیاده‌ روی بانوان، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: تهیه بانك اطلاعاتی و مستندات و خاطرات شهدای زن، نگارش كتاب زندگینامه بانوان ایثارگر و همسران شهدا و راه اندازی شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در شیراز از عمده برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در سال 95 است.
3002 /6118/ 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تئاتر دفاع مقدس با اجرای کرمی هنرمند استان فارس