سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه کیفیت لباس را بسنجیم


چگونه کیفیت لباس را بسنجیممجله نور بانوان/ اکثر افراد هنگام خرید لباس برای تشخیص کیفیت آن با مشکل مواجه هستند. توصیه های فروشنده، راهنمایی های همراهی که احیانا با خود می بریم، شناخت قبلی فرد از آن محصول، تبلیغات، قیمت و... معمولا راه هایی هستند که در زمان خرید لباس به ما کمک می کنند. اما واقعا تمامی این ها برای شناخت ما از کیفیت لباسی که می خواهیم بخریم کافی است؟ اگر می خواهید با خاطری آسوده و به راحتی از کیفیت لباس در هنگام خرید آگاه شوید به این چگونه توجه کنید.
1
اگر پارچه لباس طرح دار است، آن را کنترل کنید تا مطمئن شوید که طرح و الگوهای پارچه در قسمت دوخت و درزها، خصوصا در ناحیه ی شانه، یقه و جیب های دوخته شده به لباس، مرتب و یک دست باشد.
2
‎ پارچه را بالا ببرید و مقابل نور نگاه کنید و مطمئن شوید که بافت پارچه محکم است و نخ و تار و پود آن خراب یا شل نشده باشد. اگر پارچه مهره دوزی یا پولک دوزی دارد، دقت کنید که آنها کاملا چسبیده و متصل به پارچه باشد.
3
بافت و تار و پود پارچه را امتحان کنید. تارهای عمودی باید مستقیم از بالا به پایین لباس باشد. تشخیص این مورد به این صورت است که پارچه ی لباس را در راستای عمود بکشید و پارچه کش نیاید؛ البته در مورد پارچه های کشی این کار ممکن نیست. پود پارچه باید با زاویه ی 90 درجه نسبت به تارهای آن قرار گرفته باشد.
4
‎ پارچه های ضخیم تر و سنگین تر مانند پشم را مچاله کنید تا ببینید که آیا به حالت اول خود باز می گردد. با این کار مقاومت پارچه را نسبت به چروکیدگی می سنجید.
5
دقت کنید که آیا همه ی دوخت های لباس محکم و درست است یا خیر؛ شما باید در هر 2/5 سانتی متر دوخت 8 تا 12 کوک ببینید.
6
به لبه های لباس دقت کنید؛ لبه های دوخته شده ی لباس باید تقریبا غیر قابل مشاهده باشد. لبه ی پایین لباس اگر مدل دار نیست باید راست و مستقیم باشد و منحنی و چین خورده نباشد.
7
قد پارچه را مقایسه کنید؛ شلوار، پیراهن، دامن یا هر لباس دیگری که می خواهید بخرید، از وسط درازای آن تا بزنید تا مطمئن شوید دو طرف چپ و راست، متقارن است. چک کنید دو طرف چپ و راست یقه از نظر شکل و اندازه برابر باشد.
8
اطمینان حاصل کنید جیب ها کاملا یکنواخت و صاف روی لباس قرار گرفته باشند؛ وقتی لباس را در حالت عمودی نگه می دارید جیب ها نباید حالت آویزان داشته باشند.
9
دقت کنید که آستر لباس با برش پارچه اصلی لباس منطبق باشد. آستر باید یکنواخت باشد و در هیچ کجای لباس حالت کشیده یا پف کرده نداشته باشد و نباید تا لبه ی انتهایی لباس امتداد داشته باشد.
10
دقت کنید که دکمه ها و جا دکمه ها، محکم دوخته شده باشند. معمولا پیراهن هر چه دکمه ی بیشتری داشته باشد کیفیت بهتری هم دارد. داشتن دکمه ی اضافی هم نکته ی مثبتی است.
11
اگر لباس زیپ دارد آن را چند بار بالا و پایین بکشید تا مطمئن شوید به راحتی و نرمی حرکت کرده و گیر نمی کند. زیپ معمولا باید حتما هم رنگ لباس باشد.

منبع:


ویدیو مرتبط :
چگونه سن گوش خود را بسنجیم