طرز تهیه آش آلو


برنج     100 گرمسبزی های معطر     500 گرم                          گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفند     250 گرمآلوی بدون هسته     300 گرمپیاز بزرگ     4 عددروغن، نمک و فلفل     به اندازه دلخواه

آش آلو  ، درست کردن آش آلو ، آموزش آش آلو

    آلوی بدون هسته را 2 ساعت در آب گرم قرار می دهیم. در یک تابۀ مناسب کمی روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. دو پیاز را پوست کنده، ریز خرد می کنیم و در روغن سرخ می کنیم تا رنگش طلائی شود.    گوشت چرخ کرده را به صورت گلوله های 2 سانتیمتری درمی آوریم و همراه با پیاز سرخ می کنیم تا کمی بپزد و رنگ آن تغییر کند. سپس 3 یا 4 لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم تاخوب پخته شود.    سبزی ها را خوب خرد می کنیم و برنج را با آب گرم می شوئیم. نمک، فلفل، سبزی ها (شامل جعفری، گشنیز، نعناع و پیازچه) و آلو و برنج را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم.    یک نکته ای که باعث می شود آش شما خوشمزه تر شود، این است که: آبی را که آلوها در آن مانده بود را نیز به غذا اضافه کنید و همه را خوب مخلوط کنید و 20 دقیقه دیگر روی اجاق قرار دهید تا جا بیفتد. 

آش آلو  ، آموزش آش آلو ، آش آلو خوشمزه

نکات تکمیلی در مورد آش آلو

آش آلو جزو آش و حلیم میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه میباشد .آش آلو را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

آش آلو ، طرز تهیه آش آلو


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه خورش آلو