سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آكسفام: انگلیس با فروش سلاح به عربستان به آتش جنگ در یمن دامن می زند


به گزارش ایرنا، وی در این یادداشت كه در روزنامه گاردین منتشر شده است، نوشت: نمایندگان مجلس عوام حق دارند كه از رفتار دولت كامرون در خصوص عدم پذیرش شواهدی كه نشان می دهد: انگلیس قوانین بین الملل حقوق بشر را با فروش سلاح به عربستان نقض كرده است، ناراحت شوند.
وی افزود: 'منازل، بیمارستان ها، مدارس و مراكز زیادی در یمن بر اثر حملات هوایی عربستان و متحدانش تخریب شده اند، روزانه شش كودك یمنی كشته و یا زخمی می شوند و شمار كشته شدگان وحشتناك است؛ این وضعیت سبب بروز یكی از فاجعه آمیزترین بحران های انسانی دنیا شده است.'
این فعال مدنی ادامه داد: 'با این حال دولت انگلیس همچنان با فروش اسلحه و ارائه خدمات فنی بر آتش این جنگ می دمد؛ این در حالی است كه این اقدام دولت غیر اخلاقی، غیر قانونی و نامتجانس است. '
گولدرینگ اظهار داشت: این اقدام غیر اخلاقی است چون با جان انسان ها بازی می كند. غیر قانونی است چون خلاف قوانین ملی، اروپایی و بین المللی است. نامتجانس است چون از یك طرف دولت اسلحه می فروشد و از سوی دیگر نیروی كمكی اعزام می كند.
وی تصریح كرد: این جنگ به همان میزان كه برای مردم یمن بد است عواقب و تاثیرات بد تری را در ابعاد گسترده تر دارد.
این فعال مدنی گفت: قرار است رهبران كشورهای جهان در یك نشست بین المللی در تركیه گردهم آمده و در خصوص راهكارهای كمك به میلیون نفر آواره ناشی از درگیری های نظامی یمن گفت وگو كنند اما چنانچه انگلیس بخواهد كه به دور زدن قوانین بین المللی اش ادامه دهد حرفش در این نشست خریدار ندارد.
گولدرینگ در حالی این اظهارات را مطرح ساخته است كه تازه ترین گزارش كمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT) نشان می دهد دولت انگلیس به رغم مخالفت جوامع بین المللی، از زمان شروع جنگ یمن در یك سال پیش، 2.8 میلیارد پوند مجوز فروش سلاح به عربستان صادر كرده است
بر اساس گزارش كمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT)، انگلیس از زمان روی كار آمدن دولت محافظه كار دیوید كامرون در سال 2010 میلادی، در مجموع 6 میلیارد و 700 میلیون پوند مجوز فروش اسلحه به عربستان را صادر كرده است.
گزارش كمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT) حاكی از آن است كه در دوره سه ماه منتهی به پایان سال 2015 میلادی و در بحبوحه جنگ یمن ، دولت انگلس 7 میلیون پوند مجوز فروش اسلحه به عربستان صادر كرده است كه این مجوزها شامل فروش نارنجك، بمب و موشك بوده است.
نكته قابل توجه در این گزارش، صدور هشت مجوز آزاد به عربستان برای خرید مهمات نظامی بدون نیاز به تقاضای مجدد است.
گزارش یاد شده كه با عنوان «رابطه ننگین - همدستی انگلیس در خشونت های عربستان» منتشر شده است، ضمن انتقاد از حمایت لندن از تجاوز نظامی سعودی در یمن نوشت: ریاض بزرگترین خریدار اسلحه انگلیس، و یكی از ننگین ترین متحدان این كشور در خاورمیانه است.
در این گزارش بیان شده است به رغم شواهدی كه موید نقض قوانین بین المللی حقوق بشر در جریان حملات عربستان علیه یمن وجود دارد اما دولت انگلیس همچنان از عربستان سعودی حمایت كرده و به این كشور سلاح می فروشد.
این گزارش می افزاید: انگلیس بدون ملاحظه به دخالت های رژیم آل سعود در بحرین و سركوب معترضان این كشور با آن همكاری می كند. این موضع لندن علاوه بر اینكه غیر اخلاقی است نقض صریح قوانین داخلی فروش اسلحه این كشور و قوانین اروپا و بین المللی می باشد.
عربستان با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریكا٬ از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.
در اثر این حملات تاكنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور آسیب های جدی وارد شده است.
اروپام**4**ن**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عربستان علیه مردم یمن از سلاح ممنوعه استفاده می کند!!!