سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اولاند بالاترین نشان افتخار فرانسه را به ولیعهد سعودی اعطا کرد+عکس


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، «محمد بن‌نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان روز جمعه گذشته در جریان سفر به پاریس با «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و بالاترین نشان افتخار فرانسه را از وی دریافت کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، نشان لژیون دونور (Ordre national de la Légion d'honneur) بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است.

عضویت در لژیون دونور به اتباع فرانسه محدود شده است. با این حال، اتباع سایر کشورها که به فرانسه خدمت کرده‌اند و یا از آرمان‌های آن حمایت کرده‌اند ممکن است به دریافت نوعی از لژیون نائل شوند که تقریبا همان چیزی است که به عنوان عضویت در لژیون شناخته می‌شود.

 

 

بر اساس این گزارش، دیدار جمعه گذشته ولیعهد عربستان با اولاند در حالی صورت گرفت که کاخ الیزه هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) در پی این دیدار اعلام کرد: «این دیدار فرصتی برای ارزیابی اوضاع خاورمیانه و مواضع دو کشور دوست بود و پس از آن رئیس‌جمهور فرانسه مدال لژیون دونور را که بالاترین نشان افتخار فرانسه است، بخاطر تلاش‌های عربستان در منطقه و جهان در امر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، به ولیعهد سعودی اعطا کرد.»

فرانسه روابط بسیار صمیمانه و نزدیکی با عربستان سعودی دارد و قرارداهای تسلیحاتی مهمی میان این دو کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
حرکات غیر عادی جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با اولاند