سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده


سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت از آغاز اولین دوره تخصص پزشک خانواده در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: آزمون اولین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده در 26 آذرماه 1394 برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت از اقدامات این معاونت برای راه اندازی دوره تخصص پزشک خانواده سخن گفت و ارتقاء آموزش پزشک خانواده را یکی از اولویت های قید شده در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد.

دکتر لاریجانی اظهار داشت:‌ به دنبال آغاز پروژه ملی پزشک خانواده و لزوم توانمندی های پزشکان عمومی برای مدیریت سلامت جمعیت تحت پوشش از سال 84 تاکنون برنامه های زیادی برای تربیت پزشکان جهت ارائه خدمت به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت کشور ارائه گردیده است.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این خصوص از جمله برگزاری دوره MPH پزشک خانواده گفت: در نظر است تا دوره MPH برای فراگیرتر شدن آموزش به پزشکان عمومی که در حال خدمت به عنوان پزشک خانواده هستند ادامه و گسترش یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت راه اندازی دوره تخصص پزشک خانواده را از سیاست های وزارت بهداشت در راستای گسترش برنامه پزشک خانواده طی سال های اخیر ذکر کرد و گفت: بدنبال مصوبه هشتاد و یکمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی در سال 1394 این کار بطور جدی و با حمایت سازمان جهانی بهداشت پیگیری و در نهایت برنامه آموزشی 3 ساله تخصص پزشکی خانواده طراحی شده است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در دوره اول 70 نفر دستیار پزشک خانواده در 7 دانشگاه علوم پزشکی جذب خواهند شد گفت: افراد غالبا از بین استعدادهای درخشان و دانش آموختگان دوره MPH پزشک خانواده با هدف تقویت هسته اولیه برای گسترش آموزش پزشکان خانواده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور جذب می شوند. وی اضافه کرد: برگزاری آزمون اولین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده در 26 آذر 1394 و آزمون عملی در 24 دی 1394 برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد:‌ به موازات تقویت دوره MPH پزشک خانواده و راه اندازی تخصص این رشته، باتوجه به ظرفیت های موجود، در برنامه آتی به تدریج پزشکان خانواده جهت کنترل و ارجاع در مراکز ارائه خدمات جامع مستقر خواهند شد و همچنان نیازمند خدمات پزشکان عمومی جهت مراکز متعدد کشور خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر لاریجانی بازنگری در توانمندیهای مورد انتظار از پزشکان عمومی با تاکید بر مراقبتهای اولیه و عمومی سلامت، الزام دانشگاهها به طی حداقل شش ماه از دوره انترنی در درمانگاهها و مراکز سرپایی درون جامعه به منظور کسب تجربه کافی در تشخیص و درمان بیماریهای سرپایی و امکان کوتاه شدن دوره انترنی برای کسانی که مایلند وارد برنامه دستیاری پزشک خانواده شوند را از جمله تغییرات قابل اجرا در برنامه پزشکی عمومی ذکر کرد و گفت: این اقدامات به زودی و پس از تصویب شورای عالی برنامه ریزی جهت اجرا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه